Hé mensen, ik ben nieuw op bokt dus ik hoop dat mijn topic hier op de juiste plek staat. mijn droom-paardje is een jonge fjord die ik zelf wil trainen. maar dat terzijde.
ik ben nog niet toe aan een eigen paard. maar ik kijk wel al regelmatig rond op internet. als ik op verkoopwebsites kijk zie ik vaak wel tien of twintig identieke advertenties. en dan bedoel ik echt identiek, zelfde foto en zelfde tekst. dat kan natuurlijk niet deugen. en ik zie ook advertenties die überhaupt niet kloppen. zoals een advertentie voor een fjord met een foto van een appaloosa. dus weet iemand welke wanpraktijken hier achter schuil gaan en hoe je die kan vermijden. want ze zijn vast niet allemaal zo amateuristisch geschreven.
De wat grotere fokkers hebben vaak kuddes in natuurgebieden lopen, en gebruiken een paar standaardfoto's. Is niet te doen om per paard fotoseries te maken. Daar moet je gewoon gaan kijken zodra ze weer een groep naar stal gehaald hebben dus de markt op gaan.
axel_1997
Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-21 12:01
nee de tekst die ik dan zie gaat vaak over een privé paard dat gedwongen verkocht moet worden.
ik zie inderdaad ook wel advertenties die van fokkers lijken te komen. maar die zien er ook professioneler uit.
rina
Geplaatst: 24-03-21 13:04
Axel dat waar jij het over hebt zijn oplichters. Ze doen net of ze een paard te koop hebben, dier moet weg enz enz. Als je dan interesse toont gaan ze proberen of je het paard niet ongezien wilt kopen. Mag je vooraf betalen en zij zorgen dan dat het bij jou wordt afgeleverd..... Niet dus, en je geld ben je kwijt.
Zulke advertenties meld ik altijd direct bij de site waar ik ze vind. Met name E-horses wordt veelvuldig met zulke advertenties overspoelt. Het is dus geen addertje, maar een cobra die daar in het gras ligt
Ik kijk ook regelmatig rond vind het zo lastig om de goede tussen de slechte te onderscheiden. Ik zou dan denken als je in een wat hogere prijsklasse kijkt dat dit minder zou moeten zijn de oplichting maar dat is zeker niet waar. Heel lastig het koren van het kaf te scheiden. Wat ik vooral lees en leer is keur altijd wanneer je daadwerkelijk opzoek gaat.