Hoi allemaal, ik ben afgelopen weekend in de buurt van Het Appeltje in Bergen op de Zoom wezen wandelen en ik zag dat er daar ook ruiterpaden zijn. Als ik er een keer met mijn eigen paard wil gaan rijden, waar kan ik dan het beste naar toe rijden met de auto en trailer? Waar kunnen die geparkeerd worden? En mebben jullie nog andere tips mbt paardrijden daar? Er is daar geen ruiterkaart/vergunning nodig toch?
Galja
Geplaatst: 23-03-21 14:28
Je kan je auto bij Manege Molenzicht zetten, das vlakbij het Appeltje. Je kan hem ook “ergens langs de weg” zetten, doen er ook een hoop. Of een stukje door rijden en dan bij de Drenk neerzetten, ook daar kan je prachtig rijden ( al zijn daar dan weer geen officiële ruiterpaden maar wordt het gedoogd) Vanuit daar kan je alle kanten op met rijden. Je hebt ( volgens mij) geen vergunning nodig. Wij wonen vlakbij en lopen daar altijd met de honden.
Nee hoor, geen vergunning nodig. Maar wel rondom het Appeltje goed op de ruiterpaden blijven. Ik sta zelf op de stal achter de Berk, stukje terug, daar parkeren veel mensen hun auto (op de parkeerplaatsen rondom de Berk).
Mijn stalgenootje organiseert buitenritten, ook met eigen paarden. Zij is ontzettend bekend in de omgeving en rijd overal vanaf stal of dergelijke. Ook Huijbergen, 't Appeltje enzovoort: https://www.facebook.com/Stal-Vos-107638877822966 Misschien is het wat voor je
XXXX2015
Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-21 14:51
Vinden die maneges dat goed als je zomaar bij ze parkeert dan?
Wat leuk xDenies,ik ga eens kijken op haar fb!
Yvette01
Geplaatst: 23-03-21 18:04
Je hebt inderdaad geen vergunning nodig om daar te rijden. Met onze routeplanner kun je je routes zelf uitstippelen en met kaartje of gps-navigatie gaan rijden. Je vindt er ook aanvullende info zoals parkeerplaatsen etc. Veel rijplezier. https://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.p ... =903#stap4
Vindt molenzicht geen fijne locatie voor het stallen
XXXX2015
Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-21 22:03
Wat leuk Yvette01, ik ga op jullie site kijken, dankjewel!
Tita, waarom is dat niet fijn?
Yvette01
Geplaatst: 26-03-21 12:40
[quote="XXXX2015"]Wat leuk Yvette01, ik ga op jullie site kijken, dankjewel!
Veel kijk en lees plezier*\o/* . Wil je verder op de hoogte blijven van wat we zoal doen, like dan onze facebookpagina en/of wordt lid van de Ruiteren & Mennen groep