Ifor williams inruilen of niet?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Ifor williams inruilen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 17:17

Hallo bokkers,

Onze trailer gaat nu al een poosje mee, met het onderhoud heeft de dealer wel eens laten vallen of we niet dachten aan het inruilen naar een ander exemplaar.
Op dit moment hebben we een Ifor Williams HB403. Prima trailer, echt heel blij mee maar wel al 10 jaar oud. Mogelijk zit er binnen nu en een paar jaar groter onderhoud aan te komen.

Ons oog is eigenlijk gelijk gevallen voor de nieuwe Ifor Williams waarbij de voordelen toch wel zijn dat er geen houten onderdelen meer in zitten.
Nu liet de dealer gelijk weten dat door de Brexit eigenlijk Ifor williams slecht te krijgen is, de trailers zelf zijn nog redelijk te doen. Maar vooral onderdelen van reparaties blijken nu echt een probleem te zijn met lange levertijden, met de vraag of we echt zo merkvast zijn.

Mijn vraag is nu, zijn er meerdere trailermerken die de volgende kenmerken hebben:

- klapdeuren in plaats van achterzeil.
- "rol"kooi constructie
- lage instap
- net zo oerdegelijk zijn als een Ifor williams

Dan hebben we de keuzes waar we nog voor staan:
Keuze 1) huidige trailer houden en groter aankomend onderhoud voor lief nemen (kunnen we zelf niet, we zijn niet zo handig).
Keuze 2) huidige trailer inruilen tegen nieuwer zelfde exemplaar (HB403) met bijbetaling (nog geen idee hoeveel).
Keuze 3) huidige trailer inruilen tegen nieuwe uitvoering Iforwilliams (HBX403) met bijbetaling (nog geen idee hoeveel).
Keuze 4) huidige trailer inruilen tegen ander merk trailer.

Misschien zoek ik iets wat niet bestaat in niet Ifor williams merken, maar ik ben erg benieuwd naar wat jullie zouden doen in mijn geval.

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:31

Oeps dan zal ik je zeggen dat wij de nieuwste hebben en ik echt geen andere wil <3 . Vooral de voor ramen die beide helemaal open kunnen vind ik goudwaard *\o/* . Met een zonnetje op je trailer vind ik het al snel heet op zo'n trailer en zo laad ik hem rustig staan met echt alles open, ook de kleppen, dus de voor en zijlader dan kan die lekker door waaien. De voorlader gebruik ik nooit want hij loopt makkelijk alleen achteruit en de draai deur gebruiken we heel soms voor ons werk. Ook ideaal als je hem schoonmaakt je niet bang hoeft te zijn dat ie weg rot inderdaad en staat gewoon 24/7 buiten, wel een hoes over het slot dan.

Succes met je zoektocht

Tessebes

Re: Ifor williams inruilen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:21

10 jaar is niks voor zo'n trailer, gewoon houden!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:26

Die nieuwe zijn echt heel gaaf, mijn stalgenoot heeft er net een gekocht nadat ik gezegd had dat ik met een ifor nog nooit laadproblemen gehad heb, ook niet met jonge dieren en zogenasmd moeilijk te laden paarden. Nu ik die nieuwe gezien heb wil ik ook _O-
Ik heb een HB511 en daar ben ik ook echt heel gelukkig mee. Heb ook wel eens gekeken voor wat lichters maar verder dan kijken kwam het niet.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:37

Idd, wat zou na amper 10j dan een grote kost kunnen zijn?

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:51

Oei, ik zie het probleem ook niet zo? Mijn trailer is nu 15 jaar oud. Ik heb wel al eens een plaat moeten vervangen. Ik heb hem ook tweedehands gekocht. Die plaat vervangen was het duurst, dat was 400 euro voor de achterklep. Ik kan het niet zelf, dus moeten laten doen. Ik zou nooit voor een niet-Ifor Williams gaan, ben ZO om. Het is net een voordeel dat er zoveel vervangbaar aan is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 22:00

Hier net een Ifor over genomen.

Ik schat zomaar in dat jouw dealer heel graag wil dat je inruilt omdat hij weet dat die trailer geen dag op de dam staat. Tel uit je winstmarge als handelaar!

Dat mag hij natuurlijk best vinden en als ie jou dan een nieuwe verkoopt voor een nette prijs, zijn er uiteindelijk drie mensen blij, namelijk jij met je nieuwe trailer, de handelaar met z'n marge en de koper met een goede tweedehands.

Over onderdelen maak ik me geen zorgen. Ik weet de weg in GB, dus linksom of rechtsom komen die delen mijn kant op, als het nodig is. Desnoods ga ik ze persoonlijk halen. Ik ben voor minder het kanaal over gestoken.....

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 11:56

De trailer staat niet optimaal gestald in de buitenlucht. Daardoor heb ik al wat kleine schades door gehad (baksproeier die ophol is geslagen, sloot water op dak wat daarna lekker is ingebrand in de zon). De strip aan de binnenzijde boven de trapbescherming van de trailer is al meerdere keren opnieuw vastgeschroefd.
Waar we ons eigenlijk de meeste zorgen om maken is of de wanden toch nog wel lang goed blijven. Omdat ons paard altijd plast op de trailer maken we hem heel vaak schoon en nemen dan eigenlijk alles mee in de schoonmaak. Hierdoor is onder andere een kitnaad vervangen omdat die ineens los kwam tijdens schoonmaken van de trailer. :')
Nu moet de voorkant opnieuw gedaan worden want de onderrand van de kunststof neus liet los op de rand.

Eigenlijk ben ik wel erg merkvast, huidige paard was een drama om beetje trailermak te krijgen. Nu kan ik hem zelfstandig laden na een aantal jaar.
De voordelen van de Ifor Williams wegen voor mij eigenlijk te veel mee om op een ander merk over te stappen. Alleen al het feit dat je geen zeiltje heb vind ik zo pluspunt.

Maar als zoiets als "wil je geen andere/nieuwe?" wordt geroepen ga je toch eens om je heen kijken en informeren wat er mogelijk is.
En de ervaring van bokkers neem ik graag mee in ons besluit.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:10

Ik heb een Ifor en ben nu al excuses aan het bedenken om hem te houden als paard er niet meer is. :Y)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 12:13

Sybelle schreef:
Ik heb een Ifor en ben nu al excuses aan het bedenken om hem te houden als paard er niet meer is. :Y)

Hier heeft misschien wel vaker niet een paard in gestaan dan wel. Mijn hele verhuizing uit huis is gedaan met trailer :') .
We hebben echt heel veel verplaatst/verhuist dat niet van paardoorsprong was.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:26

Ja, ik heb een kakker in de trailer, ook bij het trailerladen. Ik heb het ook wel afgeleerd om elke keer uitgebreid te gaan schoonmaken met water. Ik vind het gewoon net heel fijn dat alles vervangen kan worden, ook de houtplaten. Dat kost wel wat ja, maar anderzijds moet een andere trailer ook regelmatig op onderhoud en daaraan is dan weer niét alles vervangbaar.

Ja ik ben echt helemaal om. Ook die deurtjes in plaats van dat zeiltje, zalig! Je kan hem echt helemaal degelijk dicht maken. Hij staat hier overigens ook buiten, ik heb helaas geen plek om hem onder dak te zetten. Het slijt sneller, ja.. Dat moet dan maar.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:41

De nieuwere Ifor's hebben tegenwoordig toch ook een zeiltje?
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de alternatieven met jou wensenlijstje, want volgensmij is die er niet?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 12:45

Barvrouwke schreef:
De nieuwere Ifor's hebben tegenwoordig toch ook een zeiltje?
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de alternatieven met jou wensenlijstje, want volgensmij is die er niet?

Er is nu 1 lijn met een 2 paardstrailer die lichter is omdat die geen voorlader heeft en ook een zeiltje. De rest heeft gewoon nog de deurtjes.