Lipica laarzen aanmeten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oskarrino

Lipica laarzen aanmeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 10:45

Hoi hoi,

Gisteren naar de winkel geweest (een dealer van Lipica) om laarzen op te laten meten. Nou wist ik van te voren al dat het lastig zou worden, maar ben erg netjes geholpen en ze heeft gelijk gebeld naar Lipica om te vragen of het mogelijk was. Ik heb korte, stevige kuiten, met kort, bedoel ik ook echt kort :+

Nou moet het getekend worden wat 100,- extra kost bovenop de laarzen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Dat ze opnieuw moesten tekenen?

Ik ben een beetje bang dat het straks niet gaat lukken waardoor de laarzen steeds heen en weer moeten, of iets dergelijks.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:22

Ik heb ook korte benen en dikke kuiten maar val nog wel net binnen de marges bij Lipica.
Maar mijn kuiten zijn niet gevormd zoals gebruikelijk wat zorgde voor een soort plofkuit bij de laarzen vanwege hun maattabellen. Op het breedst van mijn laars zat nog zeker een cm ruimte op de kuit.
Onderin en bovenop sloot het wel mooi aan.

Ik heb later laarzen bij Petrie laten maken, was wel volledig maatwerk dus ook een ander prijskaartje en die zitten veel mooier. (en gaan ook langer mee, per saldo kost het me per jaar gebruik hetzelfde).

Lipica pakt 3 maten per kuit en Petrie veel meer (ik geloof 5 of 6). Dat maakt enorm verschil, ze kunnen de kuit veel beter volgen zo.

Ik weet niet waar je woont, maar als je per se lipica wil hebben kan je dan beter direct naar de fabriek in Breda rijden zodat je zeker weet dat ze goed aanmeten.

Kidde

Re: Lipica laarzen aanmeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:35

Ik zou ook aanraden om direct bij de fabriek in Raamsdonkveer te bestellen. Met de dealers gaat het toch weleens fout en bij de fabriek kunnen ze ter plaatse nog dingen aanpassen als er iets net niet goed zit. Bij de dealers moet men de laarzen eerst weer heen en weer naar de fabriek gestuurd worden

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:38

Ik heb drie paar laarzen van Lipica en allemaal laten aanmeten bij de showroom in Raamsdonksveer.
Nu weet ik niet of ik echt moeilijke benen heb, maar de laarzen sluiten allemaal netjes aan.
Als ik weer voor nieuwe Lipica's zou gaan dan ging ik weer naar Raamsdonksveer voor de fijne service.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 11:38

Ik kom zelf uit Alkmaar dus is wel een flink stukje rijden... Ik zit nu inderdaad even te kijken voor Petrie laarzen....

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:42

Ik woon vlak onder Alkmaar en combineerde het met een dagje Breda, maar dat zit er nu even niet in.

Mijn Petriedealer is helaas gestopt dus die kan ik niet aanbevelen.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:55

Mijn eerste op maat gemaakte laarzen waren ook van Lipica. Maar ik heb er veel spijt van gehad. Vanaf dag 1 zaten ze al niet goed. Moest "ingelopen" worden....

Nou ik heb ze een jaar of 5 gehad maar heb ze nu weggegooid. Ze hebben me altijd zeer gedaan. Kon er geen paar meter mee lopen of mn voeten stonden vol bloed. Ik neem ze dus nooit weer :+

Ik heb vorige week De Niro's aan laten meten. Maar daar zit je dan ook wel even op te wachten := hopelijk nu meer geluk en comfort :)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:57

Nientsje schreef:
Mijn eerste op maat gemaakte laarzen waren ook van Lipica. Maar ik heb er veel spijt van gehad. Vanaf dag 1 zaten ze al niet goed. Moest "ingelopen" worden....

Nou ik heb ze een jaar of 5 gehad maar heb ze nu weggegooid. Ze hebben me altijd zeer gedaan. Kon er geen paar meter mee lopen of mn voeten stonden vol bloed. Ik neem ze dus nooit weer :+

Ik heb vorige week De Niro's aan laten meten. Maar daar zit je dan ook wel even op te wachten := hopelijk nu meer geluk en comfort :)

De laarzen van de Lipica zijn de laatste jaren wel behoorlijk verbeterd hoor, ze zijn echt niet meer vergelijkbaar met laarzen van een paar jaar terug

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:59

Kidde schreef:
Nientsje schreef:

De laarzen van de Lipica zijn de laatste jaren wel behoorlijk verbeterd hoor, ze zijn echt niet meer vergelijkbaar met laarzen van een paar jaar terug

Dat is in ieder geval mooi :)

Maar ik zal er persoonlijk zelf nu niet meer voor kiezen :+

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:00

Bij Pioneer Horseline laarzen heb je een zeer ruime maten tabel en is volledig maatwerk 150,- extra. Ze meten ook op meer dan 3 plekken je been op. Ik heb zelf ook een 'ballon' kuit en daar redden zij zich goed mee.
Vind vooral de optie van elastiek naast de rits of 'elastisch' leer fijne opties omdat mijn kuiten nog wel eens wisselen in omvang.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:01

Kidde schreef:
Nientsje schreef:

Ik vind ze juist per paar minder worden, vandaar dat ik ben over gestapt.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:27

Lipica gehad, De Niro's en Petrie.

Lipica zijn prima laarzen, De Niro's vielen mij erg tegen voor het geld, dun leer, lak verkleurde..
Petrie is top maar hangt een prijskaartje aan als je iets aparts wilt, daar zijn de eerdere 2 merken goedkoper mee.

Zo paar laarzen koop je voor heel wat jaren, zou dan toch even naar de fabriek rijden.