Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
goldyc schreef:Wat doe je met je paard? Haal je haar enkel uit te stal om te 'werken' of geef je haar soms ook gwn een aai or so en zet je haar daarna weer terug? Mogelijk associeert ze jou gewoon met dingen die zi vervelend vindt (zoals werk).
LindyH schreef:Staat je paard op een pensionstal? Dan is het vaak zo dat als jij komt dat het paard dan iets 'moet'. Voor het paard betekent jouw komst vaak niet veel goeds. Haar eten krijgt ze in haar stal, en van iemand anders, dus waarom zou ze met jou mee willen? Zij weet niet dat jij haar eten betaalt.
Ik had dat heel lang geleden ook bij mijn eerste paard. Die kon ik nooit uit het land halen. Ik ben toen een aantal keer gekomen puur om haar iets lekkers te geven en iets leuks te doen, of om haar zelf op stal te zetten. Daarna ging het beter.
Zorg er dus voor dat je paard het leuk gaat vinden bij jou. Gefrustreerd raken en de zweep gebruiken zijn daar het tegenovergestelde van. Probeer dat dus vooral achterwege te laten.
DuoPenotti schreef:Je hebt veel problemen steeds met deze pony.
Je begeiding lijkt me dan ook zeker geen goede.
Zeker als ze het ook bij haar doet.
Of is die begeleiding een leeftijdsgenoot?
Echt eens goede hulp in gaan schakelen. Want anders gaan je problemen van kwaad tot erger.