Na ruim 10 jaar is mijn Samshield cap wel aan vervanging toe. Tijdens het oriënteren op een nieuwe cap ging mijn interesse uit richting Charles Owen caps. Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn met een wat smaller hoofd wie ook een Charles Owen cap hebben, en zo ja welk model?
Ik heb een jaar geleden eens het model van Charlotte Dujardin gepast, maar dat vond ik zó groot lijken dat ik er van schrok Mijn Samshield lijkt altijd heel normaal qua grootte op mijn hoofd en ik zoek ook weer een model wat vergelijkbaar zit. In principe dus een Charles Owen cap wat zowel qua comfort als qua oogopslag vergelijkbaar is met de Samshield, evenals de prijs (max zo'n 400 euro). Alvast bedankt
De laatste cap die ik heb gekocht was een CO. Ik heb alles in de winkel op gehad, ze hadden best veel keuze. Maar alles was te rond (dus drukken aan de voor en achterkant en ruimte over aan de zijkant). Ook de Samshield was echt gemaakt voor een rond hoofd en zat absoluut niet lekker. De CO zat voor mij fantastisch, voor een smal hoofd dus. Ik heb overigens meerdere modellen op gehad en ik wilder er eentje met zo min mogelijk glitter erop. De mijne was toen rond de 160 Euro. Zat helaas nog wel glitter op. Maar als ik dezelfde zonder glitter wilde, dan kwam er 100 Euro bij.
Dus... van mijn standpunt uit het antwoord op je vraag: nee, ze zijn zeker niet vergelijkbaar.
Oh jeetje, dat klinkt wel lastig! Welk model van Charles Owen is het bij jou uiteindelijk geworden?
FleurSandro
Geplaatst: 06-03-21 00:51
Ik heb een Samshield en de Charles Owen Hampton. CO is inderdaad veel meer cap en zwaarder dan de samshield. Mijn voorkeur gaat ook uit naar samshield. (Mijn CO staat ook te koop)
enderdoggy
Geplaatst: 24-03-21 00:52
Mocht het nog van toepassing zijn, ik heb een CO YR8 (De goedkope versie zegmaar ) Ik heb zelf een redelijk smal, ovaal hoofd waardoor er bij mij allen KEP of CO zou passen. Toen reed ik ng maar 2x per week dus vond ik een KEP vrij duur. Achteraf, nu ik inmiddels mijn eigen paard heb wil ik toch een KEP gaan aanschaffen. Dit omdat ik de CO vrij groot vind zitten (als een Champion) en niet heel erg ademend. Zelfs na 20 min rijden in de winter kom ik met een super bezweet hoofd van mijn paard af. Echter, heb ik geen ervaring met Samshield dus kan ik het niet vergelijken.