Ik open dit topic omdat ik tips zoek! Mijn bijna driejarige kan vaststaan op de poetsplaats maar doet twee hele gevaarlijke dingen.
1. Als ze vaststaat gaat ze ergens snuffelen of gewoon even haar hoofd naar beneden, ze let totaal niet op het touwtje waardoor haar hoofd onder het touwtje komt. Logischerwijs schrikt ze dan als dat touwtje ineens druk geeft en ze hangt zich op die manier bijna op. Ik vind het hartstikke gevaarlijk omdat ze van alles aan zichzelf kan beschadigen op deze manier. Ik heb het al geprobeerd met een heel lang touw of juist heel kort zetten. Met een heel lang touw doet ze het alsnog of het is zo lang dat ze wel erg veel weg kan lopen, dat brengt weer andere gevaren met zich mee.
2. Als je haar heel kort zet, of überhaupt vastzet maar met kort vastzetten is dat de enige bezigheid, dan gaat ze bijten in haar touwtje. Als dat de kant is waar ze mee vastzit aan haar halster dan hangt ze zichzelf in haar mond op als ze loopt of schrikt.
Ik ben als ik haar vastzet nu meer bezig met op haar hoofd letten en dat touw dan dat ik echt kan poetsen. Vaak poets ik nu al terwijl ik haar zelf maar vasthou, maar uiteindelijk wil ik haar wel graag veilig vast kunnen zetten. Daarom zoek ik tips om dit te trainen, wie kan mij helpen!
Veiligheid staat bij mij voorop en ik snap ook dat ze nog jong is. Ze MOET het dan ook niet nu allemaal goed doen, maar ik ben gewoon echt opzoek naar tips want wie weet hebben bokkers een goed idee voor mij