Moeder van vriendin bemoeit zich met..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horseball6

Moeder van vriendin bemoeit zich met..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 23:31

Hallo mede bokkers
Ik heb een vraag
Ik rijd elke donderdag een fries paard van de manege.Ik mag men eigen sjabrakje gebruiken (heb een vast lea paard ) maar was hem reglematig uit
Nu was er een meisje die had haar vriendin mee genomen en wilde op die van mij een les na mij
De les gever vind het prima dat ik met eigen spul rijd maar toen ik zei dat ik even men dekje om moest wisselen naar een manege dekje begon de moeder van die vriendin nogal op mij uit te vallen door te zeggen dat ik maar met een manege deken MOET rijden omdat die vriendin anders te laat komt in de les
Nu is dit heel vreemd en was de les ook nog niet eens begonnen die gene van voor de half 7 les waren nog aan het uitstappen dus ze redde die les prima
Ik rijd altijd met eigen dekje en nog nooit problemen gehad
Maar nu die moeder elke keer mee komt weet ik niet echt wat ik moet doen ze komen nogal kakerig over
Wat kan ik het beste doen de meeste zeggen gewoon met je dekje blijven rijden

_Zsazsa_

Re: Moeder van vriendin bemoeit zich met..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:34

Simpel. De manege bepaald. Als jij er ruim op tijd af bent om te wisselen dan is er geen probleem.
Ik geef op enkele manege’s les en vind het soms ook weleens irritant hoor dat iedereen tegenwoordig met eigen dekjes wil rijden, kost indd extra tijd, maar de manege’s staan het wel of niet toe en daarmee punt uit. Dan moeten ze een eigen paard kopen als ze het vervelend vinden.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:34

Gewoon nog een keer uitleggen dat jij er voor zorgt dat hij op tijd weer gezadeld is voor haar les en dat je toestemming hebt voor een eigen dekje zolang de les van de ander daar niet onder lijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:36

_Zsazsa_ schreef:
Simpel. De manege bepaald. Als jij er ruim op tijd af bent om te wisselen dan is er geen probleem.
Ik geef op enkele manege’s les en vind het soms ook weleens irritant hoor dat iedereen tegenwoordig met eigen dekjes wil rijden, kost indd extra tijd, maar de manege’s staan het wel of niet toe en daarmee punt uit. Dan moeten ze een eigen paard kopen als ze het vervelend vinden.
Dat is niets nieuws, dat gebeurde bij ons op de manege 20 jaar geleden al. :+ En ach, ergens snap ik het ook wel, zeker bij jonge meiden: het is dan gewoon leuk om iets "eigens" te hebben bij het rijden, mits het mensen inderdaad niet teveel in de weg zit.

Verder ben ik het helemaal met je eens. :j

Horseball6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 23:37

Ze ie ruim op tijd voor haar les.als ik tien voor half 7 de dekjes wissel komt ze presies half 7 in de bak met het paard
De meeste zijn dan nog aan het instappen en dan begint de les 5 over half 7 vaak we moeten eerst 5 minuten in stappen

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:44

Ik snap die ruiter na jou (of in dit geval haar moeder) wel, ze wilt natuurlijk wel haar hele les rijden. De ene zal er geen punt van maken dat het eens 5 minuten later is, maar sommige mensen zijn gewoon wat punctueler in tijd. Dus zal je er voor moeten zorgen dat het wisselen van het dek inderdaad in jouw tijd gedaan wordt.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:48

Niet teveel aandacht aan schenken. Gewoon zeggen ik heb toestemming om ermee te rijden en ik heb geen zin ermee met u in discussie te gaan. De manege baas is daarmee akkoord dus daar moet die moeder het maar mee doen. En hou je het netjes dan zorg je natuurlijk dat je een paar minuutjes eerder afstapt, dus de tijd die nodig is om van dekje te wisselen. Anders snap ik wel de frustratie.
Misschien kost de manageles voor de moeder een flink bedrag, wil ze wel dat haar kind niet benadeeld wordt en ook op tijd haar les krijgt. Is misschien bang dat dit misloopt.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 03-03-21 23:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:50

Maar een dekje wisselen hoeft toch geen eeuwigheid te duren? Zorg dat het manege dekje naast de bak klaar ligt en tijdens het wisselen in de bak zadel er af, nieuw dekje er op, zadel weer er op. Dat kan toch binnen 2 minuten geregeld zijn?

Horseball6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 23:52

Ik ben vaak met wisselen op tijd klaar
Ik wissel rond 10 voor half 7 de dekjes dan is zij dus half 7 in de bak

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 01:19

Horseball6 schreef:
Ze ie ruim op tijd voor haar les.als ik tien voor half 7 de dekjes wissel komt ze presies half 7 in de bak met het paard
De meeste zijn dan nog aan het instappen en dan begint de les 5 over half 7 vaak we moeten eerst 5 minuten in stappen

Zolang jij zorgt dat (als haar les om half 7 begint) zij om half 7, beter nog iets ervoor dan iets erna, op het paard zit, dan is er niets aan de hand.

Maar niet later dan half 7. Die moeder betaalt voor les vanaf half 7. Ik zou het ook niet fijn vinden als daar iedere keer gedoe over was omdat iemand het dekje nog moet wisselen. Dat moet echt in jouw tijd gebeuren.

CamObscura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 02:03

Horseball6 schreef:
Hallo mede bokkers
Ik heb een vraag
Ik rijd elke donderdag een fries paard van de manege.Ik mag men eigen sjabrakje gebruiken (heb een vast lea paard ) maar was hem reglematig uit
Nu was er een meisje die had haar vriendin mee genomen en wilde op die van mij een les na mij
De les gever vind het prima dat ik met eigen spul rijd maar toen ik zei dat ik even men dekje om moest wisselen naar een manege dekje begon de moeder van die vriendin nogal op mij uit te vallen door te zeggen dat ik maar met een manege deken MOET rijden omdat die vriendin anders te laat komt in de les
Nu is dit heel vreemd en was de les ook nog niet eens begonnen die gene van voor de half 7 les waren nog aan het uitstappen dus ze redde die les prima
Ik rijd altijd met eigen dekje en nog nooit problemen gehad
Maar nu die moeder elke keer mee komt weet ik niet echt wat ik moet doen ze komen nogal kakerig over
Wat kan ik het beste doen de meeste zeggen gewoon met je dekje blijven rijden

Ik zou zeggen tegen de moeder dat je begrijpt dat ze niet wil dat haar dochter te laat komt en dat jij je best doet om dat te voorkomen. Laat dat ook zien door op tijd af te stappen en alvast een dekje klaar te leggen. Is dat niet voldoende?
Verwijs haar dan naar diegene die jou toestemming heeft gegeven. Jij bent net als die dochter gewoon een klant, dus geklaag daarover zou de manege in mijn ogen zelf af moeten handelen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 02:51

Tot hoelaat is jouw les? En hoelaat beginnen jullie met uitstappen? En hoelaat begint de volgende les met instappen?
Is het niet een optie om op het moment dat jullie gaan uitstappen, jij eerst snel het dekje wisselt en dan terug in het zadel gaat om uit te stappen, zodat als zij er is ze de teugels over kan nemen van je?
Stel de meesten beginnen om 10 voor half 7 met instappen, en de les begint om half 7, en zij kan die 10 minuten niet instappen door jouw dekjeswissel, ja dan snap ik de frustratie. Dan mist ze voor haar gevoel 10 minuten te paard terwijl de rest dat wel heeft.
Iets eerder dan de les begint erop zitten lijkt mij ook vrij gebruikelijk? Dus ik zou exact om half 7 pas kunnen opstappen ook vervelend vinden. Is het ook geen optie om te zorgen dat haar paard wat eerder dan half 7 klaar staat?
Die moeder doet echt niet kakkerig om vervelend te doen tegen jou, ze komt voor haar dochter op. Probeer te achterhalen waar ze tegenaan lopen dat ze zo reageert. En probeer dan samen een oplossing te vinden.
En eigenlijk zou ik toch ook eens proberen om een snellere manier te vinden van een dekje wisselen..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 06:30

Inderdaad wissel het in de bak kost het 2 minuten.
Wat Laura zegt zorg dat het dekje al klaar ligt.

Ik had hier ook nooit van gehoord eigen dekjes meenemen.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 06:47

Toen mijn dochter nog een leasepony had, had ze ook een eigen dekje. Dekje bleef er gewoon onder, iedereen reed dus met dat dekje en de manege waste het elke week uit.
Het mocht er wel onder uit, maar dat ging inderdaad dan van haar lestijd af en dat vond ze de moeite niet waard.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 07:13

Waarom überhaupt al die moeite doen voor een dekje.
Als je dan iets eigen wilt gebruiken koop dan een halster of iets.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 07:41

Als er met een eigen dekje ( of bijvoorbeeld zonder zadel) is gereden wisselen wij dit op mijn werk in de rijbaan.

Ruiters onderling, begeleiders van ruiters net zo moeten met problemen naar de instructeur of het stalpersoneel komen. Ts hoeft dus niks te regelen of te beloven aan de moeder.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 07:44

In mijn ogen is het heel simpel: wat jij met die pony doet tijdens het uur dat jij ervoor betaalt is tussen jou en de manege.
De moeder van je vriendin betaalt vanaf half 7 dus als jij haar kan garanderen dat de pony dan klaarstaat voor je vriendin, dan heeft ze niets te klagen. En voor de rest regelt ze het maar met de manege, zij hebben een overeenkomst met haar. Even heel bot gezegd heb jij niets te maken met andere lesklanten zolang jij op tijd weer van de pony af bent voor de volgende klant.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 07:55

Waarom niet gewoon met een dekje van de manege rijden zodat de volgende na jou ook ontspannen met de les kan starten. (Blijkbaar zorgt het wisselen toch voor spanning).
Paard zal niet anders lopen onder een dekje van de manege of eigen toch?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 07:56

Andere vraag; jij stopt dus 10 minuten eerder, om met je eigen dekje te kunnen rijden. Vind je dat niet zonde van je eigen les tijd?

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 08:03

Hier op de manege is gebruik van een eigen dekje ook toegestaan, maar wordt er liever niet gewisseld. Dus als het paard nog een les moet lopen, laat je het dekje zitten en ga je een uurtje later naar huis (buiten de coronamaatregelen dan).
Laatst bijgewerkt door JorineV op 04-03-21 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 08:03

De beste opmerking voor vervelende of storende mensen op een manege is: oh vervelend voor je. Als je dat blijft herhalen zul je zien dat mensen je na een paar weken nooit meer lastig vallen met dit soort gezeur. Geef ze geen podium.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 08:06

JorineV schreef:
Hier op de manege is gebruik van een eigen dekje ook toegestaan, maar wordt er liever niet gewisseld. Dus als het paard nog een les moet lopen, laat je het dekje zitten en ga je een uurtje later naar huis (buiten de coronamaatregelen dan).

Dit was in mijn manegetijd ook zo. Dat voorkomt dit gezeur ook.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 08:10

Ik zou het vooral storend voor het paard vinden.
Zadel af zadel weer op. Weer opnieuw singelen.
Als manege zou ik zeggen 1 dekje.

Voor jou zorg dat je stipt op tijd klaar bent. De volgende mensen hebben er geen boodschap aan dat jij perse met een eigen dekje wilt rijden. Dat is iets voor in jou tijd.

Horseball6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 08:25

De les begint half 7
Het dekje er onder laten is helaas geen optie.Omdat ik voor de avondklok weer thuis moet zijn.de manege eigenaar vind het prima er rijden meer met hun eigen spul op een les paard
Ik zorg er altijd voor dat het paard klaar staat optijd voor de volgende les

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 08:27

Wat sneu voor het paard.. minder uitstaptijd na de les met jou, want hij moet stilstaan om het dekje te wisselen. En dan ook nog zadel af, weer op en weer aansingelen. Waarom perse dat eigen dekje eronder? Wat wil je ermee laten zien of zeggen? Voor mij lijkt de constructie met moeten wisselen meer kakkerig vanuit jouw kant dan vanuit de moeder die er moeite mee heeft.