Ik begreep dat er per half april nieuwe regels komen omtrent het melden waar de paarden gestald staan... Ik heb me daar nog niet erg in verdiept. Wel leek het me handig om mijn NRPS pony haar paspoort op mijn naam over te schrijven. Deze staat nog op de naam van 2 eigenaren geleden, dat is al meer dan 10 jaar geleden dus. Ik besloot bij de NRPS te kijken, maar daar staat dat ik het stamboekpapier mee moet sturen. Volgend probleem: die ben ik kwijt. Nu kan ik die ook als duplicaat aanvragen, maar voor het overschrijven van naam op het paspoort staat er dat je het originele stamboekpapier nodig hebt... zucht.

Nu is mijn vraag, kan dit ook met een duplicaat van het stamboekpapier geregeld worden? En wordt die naar de eerste eigenaar toe gestuurd (deze ken ik, dus hoeft niet per se een probleem te zijn, wel onhandig) of kan ik die naar mij laten sturen? Voor deze vragen kan ik evt het NRPS nog bellen, maar wie weet zijn er ervaringen hier op Bokt. En ten slotte... Is het nodig dat zij op mijn naam staat voor de nieuwe regels mbt melden waar ze gestald staan? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik ben er niet helemaal in thuis. Ik heb afgelopen 3 jaar geen problemen gehad met dat zij niet op mijn naam stond.