Paardenvakantie Ameland / Texel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoveWithJoy

Paardenvakantie Ameland / Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 13:42

HoiHoi,

Een vriendin en ik willen eind dit jaar met onze paarden op vakantie.
We willen graag een midweek - week richting Ameland of dergelijke.
Nu vroeg ik mij af heeft iemand hier ervaring in? Aanraders etc?
Alvast bedankt :D

Ellis_Ellis

Re: Paardenvakantie Ameland / Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:16

Ik lees mee ik wil ook graag nog een keer richting Ameland met mijn paarden.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:46

Mijn zusje en ik hebben bij onze tante het vakantie huisje gehuurd.
En de paarden stonden bij het jutterspad.
Het fijne ervan was dat het weiland in de duinen was, er was water en gras. Tevens stond er voldoende stroom op de draden en is er ook tussen de weilanden met andere paarden een stuk ruimte gelaten ivm vreemde paarden naast elkaar

Dus dat is ons goed bevallen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:08

Op Texel zijn wel wat mogelijkheden en dat is qua overtocht nog te doen (kosten).
Ameland (en Terschelling) zijn best duur om een midweekje over te steken.

Ik ben twee keer op Terschelling geweest omdat ik een mogelijkheid privé had met een goede kennis die ook familie op het eiland had. Daardoor kregen we korting als "familiebezoek". en met "gratis" onderdak blijven de kosten dan nog binnen de perken.

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 12:55

Hi allemaal,
oh super leuk om te horen.
@hagelslag: Mag ik vragen of ze die nog altijd verhuurd? Anders zou dat misschien ook wel een optie zijn?
@ikke: Ja klopt inderdaad, nu vind ik Ameland leuker als Texel en ik / wij hebben het er gelukkig wel voor over :) Zeker nu de buitenlandse vakanties er niet echt in zitten.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:38

Jahoor haar huisjes worden nog altijd verhuurt.
Je zit dan wel aan de andere kant van 't dorp waar de weilanden zijn. Maar naja 20 Minuten wandelen erheen

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 13:49

@hagelslag: Oh super :) Ik stuur je even een pb.

gitteesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:29

Le Cheval en Lange Dunen (Ameland) bieden pensionstalling aan, daar in de buurt heb je de wereld aan huisjes, hotelletjes, etc. Nog veel leuker, ze zitten dicht bij een bos dat om het natuurgebied heen gaat (daar staan "wilde" IJslanders), als je het bos uit komt heb je eerst een prachtig ruiterpad door de heide naar het strand waar je de hele dag mag rijden (richting Hollum). Dan kun je via het ruiterpad weer door de duinen of heide rijden en kom je achter het vliegveld uit. Dan ben je weer dicht bij Le Cheval en de Blinkert, maar vanaf daar kun je of achter het vliegveld door rijden en door een natuurgebied met heide en schapen en heb je nog vele uitrij mogelijkheden naar het strand!

Oftewel, tussen Ballum en Hollum zit je helemaal goed qua rij mogelijkheden!

LoveWithJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 15:06

gitteesmee schreef:
Le Cheval en Lange Dunen (Ameland) bieden pensionstalling aan, daar in de buurt heb je de wereld aan huisjes, hotelletjes, etc. Nog veel leuker, ze zitten dicht bij een bos dat om het natuurgebied heen gaat (daar staan "wilde" IJslanders), als je het bos uit komt heb je eerst een prachtig ruiterpad door de heide naar het strand waar je de hele dag mag rijden (richting Hollum). Dan kun je via het ruiterpad weer door de duinen of heide rijden en kom je achter het vliegveld uit. Dan ben je weer dicht bij Le Cheval en de Blinkert, maar vanaf daar kun je of achter het vliegveld door rijden en door een natuurgebied met heide en schapen en heb je nog vele uitrij mogelijkheden naar het strand!

Oftewel, tussen Ballum en Hollum zit je helemaal goed qua rij mogelijkheden!

Suuuuuuper bedankt!!! Dat is geweldig!!

Jor1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:11

Je zou eens kunnen informeren bij de Mrtha Hoeve op Texel. Zij zijn een ruitersport speciaal zaak en weten precies waar je moet zijn op Texel. Ook verkopen zij hele leuke en betaalbare spulletjes als je daar dan toch bent haha :)