Pijnlijke knieën

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Pijnlijke knieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 02:05

Hoi!

Sinds een tijdje heb ik steeds vaker last van mijn knieën en enkels tijdens het rijden en erna. Het kan komen door een gespannen houding maar aangezien ik mijn stresslevel op het moment niet omlaag kan krijgen in verband met mijn omstandigheden ben ik op zoek naar stijgbeugels waarbij dit mogelijk verbeterd kan worden. Ik zou graag een gedraaide ophanging en breed voetbed willen.
Hebben jullie tips? Er zijn er zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie :')

Anoniem

Re: Pijnlijke knieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 02:11

Oh ja, ik heb nog geen eigen paard (dat wil ik in de toekomst wel, hopelijk over een jaar ongeveer) dus ik heb geen budget van honderden euro's. Ik rijd één keer per week op een manege :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 02:23

Ik heb zelf al vanaf jongs af aan last van mijn knieën met rijden. Sinds ik nu een paar jaar met sprenger bowbalance rijd is dit weg. Maar ik gok dat deze buiten je budget liggen.
Mischien is dit iets? Zijn net zoals de sprengers flexibel. Maar een stuk goedkoper
https://paardengruiter.nl/flexibele-sta ... s-special/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 02:29

LiannePuthzy schreef:
Ik heb zelf al vanaf jongs af aan last van mijn knieën met rijden. Sinds ik nu een paar jaar met sprenger bowbalance rijd is dit weg. Maar ik gok dat deze buiten je budget liggen.
Mischien is dit iets? Zijn net zoals de sprengers flexibel. Maar een stuk goedkoper
https://paardengruiter.nl/flexibele-sta ... s-special/

De link wil niet openen, op welke zoekterm heb je ze gevonden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 02:51

Hij doet het al, dankjewel!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 07:25

Dat je nogal veel stress hebt en er momenteel weinig aan kan doen klinkt wel zorgelijk....
In principe kan je al heel klein dingetjes doen aan je lichaamsspanning. Denk aan ademhalingsoefeningen of zelfs een paar minuten meditatie of yoga per dag.

En eigenlijk hoort paardrijden ook een soort focus en ontspanning brengen die je uit je dagelijkse spanning kan halen.

Gewoon lekker in stap al je ledematen laten hangen en ontspannen. Diep doorademen en in het nu zijn.
Of gewoon gezellig kletsen met de andere ruiters in de bak.

Enfin, genoeg kleins om van te ontspannen hopelijk!

Betreft beugels, de Reflex van Compositi is erg prettig en budgetvriendelijk.
Compositi heeft ook nog wat andere opties eventueel op hun website.

https://www.mycompositi.com/nl/classic- ... eflex.html

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:32

Kelly_ann schreef:
Dat je nogal veel stress hebt en er momenteel weinig aan kan doen klinkt wel zorgelijk....
In principe kan je al heel klein dingetjes doen aan je lichaamsspanning. Denk aan ademhalingsoefeningen of zelfs een paar minuten meditatie of yoga per dag.

En eigenlijk hoort paardrijden ook een soort focus en ontspanning brengen die je uit je dagelijkse spanning kan halen.

Gewoon lekker in stap al je ledematen laten hangen en ontspannen. Diep doorademen en in het nu zijn.
Of gewoon gezellig kletsen met de andere ruiters in de bak.

Enfin, genoeg kleins om van te ontspannen hopelijk!

Betreft beugels, de Reflex van Compositi is erg prettig en budgetvriendelijk.
Compositi heeft ook nog wat andere opties eventueel op hun website.

https://www.mycompositi.com/nl/classic- ... eflex.html

Succes!

Ik weet dat het zorgelijk is, volgende week dient eindelijk het hoger beroep van iets wat eind 2016 is gebeurd. Aangezien werkelijk alles mis is gegaan van de aangifte tot aan de rechtzaak is het heel erg spannend. De vorige poging tot een inhoudelijke zitting is mislukt door wat achterlijk gedrag van de advocaat van de verdachte.
Eerst kon ik inderdaad ontspannen met paardrijden maar mijn favoriete paardje wat ik had willen kopen van de schadevergoeding uit de rechtzaak is in oktober ingeslapen en nu ben ik die ontspanning even kwijt. Het komt vast wel weer, maar nu lukt het even niet :) zonder zadel lukt het wel beter om te ontspannen maar dat mag helaas alleen met privéles en daar heb ik nu geen budget voor.

Ik ga naar de beugels kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 03:13

Vreemd, mijn update lijkt niet geplaatst te zijn.

Het zijn de BR Aerotech beugels geworden. Geen pijn meer in mijn enkels, knieën en heupen en niet 1x mijn beugels verloren!