Trailer opknappen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ellis_h

Trailer opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 18:08

Heyy

Ik heb een trailer gekocht uit het jaar 2002 een titan jelsum.
Ik heb hem meteen door een trailerbedrijf na laten kijken, gelukkig geen bijzonderheden alles was nog goed op een houten zijwand na, maar dat was bekent toen we hem kochten.
De rechter zijwand gaan we dus vervangen alleen ik wou hem dan graag opnieuw overschilderen zodat de trailer er weer iets frisser uit ziet.
Nu lees ik op sommige sites dat dit niet mogelijk is en dat het slecht blijft hechten.
Heeft iemand hier ervaring mee met een trailer schilderen? En hoe hebben jullie dit gedaan?
Ik heb benieuwd

Dit is hem!
Afbeelding

Nicole288

Re: Trailer opknappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:40

Het topic verhuist naar TAO, het subforum voor oa trailervragen

ED -> TAO

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:14

Hier vorige maand de trailer opnieuw in de verf gezet, de oude verf bladerde eraf maar trailer boer vond vervangen onnodig gezien het hout geen rot had.

Ik heb wel eerst de trailer volledig kaal gemaakt, afgenomen en goed laten droger. Hij staat nu in twee lagen grondverf en van het voorjaar gaan er nog twee lagen aflak over. Geen last van afbladderen, grondverf hecht goed op de kale ondergrond.Afbeelding
Afbeelding

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:53

Wauw die is al netjes!

Ik had 3 platen betonplex besteld om de zijwanden en voorkant te vervangen maar bij t slopen bleek toch dat de bodem niet zo goed was als gedacht. Nu dus alleen de zijwanden en de bodem vervangen. De voorzijde was al ooit vervangen, dus was ook nogniet nodig. Ik heb nu een bruin met witte trailer :+ En nog steeds geen 'voor' deurtje, :'). Die zat er niet in tien we hem kochten omdat die man er crossmotoren mee vervoerde. Daar in het voorjaar nog even de juiste profielen voor bestellen.

Was een flink karwei. En koste de nodige tubes kit. Maar denk dat ie nu weer een jaar of 10 mee kan!

Btw je hebt overigens ook witte betonplex, ik heb die uiteindelijk niet gekozen omdat die 18mm dik was en wij dachten 21mm nodig te hebben. (Gat in bestaande platen geboord en met schuifmaat gekeken, maarja die platen waren dus uitgezet door het vocht..)

Ellis_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 00:29

ingaa schreef:
Hier vorige maand de trailer opnieuw in de verf gezet, de oude verf bladerde eraf maar trailer boer vond vervangen onnodig gezien het hout geen rot had.

Ik heb wel eerst de trailer volledig kaal gemaakt, afgenomen en goed laten droger. Hij staat nu in twee lagen grondverf en van het voorjaar gaan er nog twee lagen aflak over. Geen last van afbladderen, grondverf hecht goed op de kale ondergrond.[ [url=m/BmZpAL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eLXs3G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf!!
Mag ik vragen welke verf je hiervoor hebt gebruikt?

Ellis_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 00:30

HarmanyL schreef:
Wauw die is al netjes!

Ik had 3 platen betonplex besteld om de zijwanden en voorkant te vervangen maar bij t slopen bleek toch dat de bodem niet zo goed was als gedacht. Nu dus alleen de zijwanden en de bodem vervangen. De voorzijde was al ooit vervangen, dus was ook nogniet nodig. Ik heb nu een bruin met witte trailer :+ En nog steeds geen 'voor' deurtje, :'). Die zat er niet in tien we hem kochten omdat die man er crossmotoren mee vervoerde. Daar in het voorjaar nog even de juiste profielen voor bestellen.

Was een flink karwei. En koste de nodige tubes kit. Maar denk dat ie nu weer een jaar of 10 mee kan!

Btw je hebt overigens ook witte betonplex, ik heb die uiteindelijk niet gekozen omdat die 18mm dik was en wij dachten 21mm nodig te hebben. (Gat in bestaande platen geboord en met schuifmaat gekeken, maarja die platen waren dus uitgezet door het vocht..)

Ik moet zelf ook nog een plaat betonplex bestellen. Waar heb je deze platen precies besteld? En kon je ook nog kiezen uit een kleur of waren dit alleen standaard kleuren?

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 05:31

Bij Jongeneel in Eindhoven hadden ze witte plaat. Ik heb uiteindelijk bij Houthandelonline besteld. De 21mm is niet op veel plaatsen te krijgen. 18mm wel. En de 21m hadden ze dan weer niet in wit.

Ellis_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 09:17

HarmanyL schreef:
Bij Jongeneel in Eindhoven hadden ze witte plaat. Ik heb uiteindelijk bij Houthandelonline besteld. De 21mm is niet op veel plaatsen te krijgen. 18mm wel. En de 21m hadden ze dan weer niet in wit.

Is alleen wit mogelijk om ook andere kleuren zoals donker grijs bijvoorbeeld

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:55

Daar zou je voor moeten bellen dat durf ik niet te zeggen..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:42

elke_h schreef:
HarmanyL schreef:

Is alleen wit mogelijk om ook andere kleuren zoals donker grijs bijvoorbeeld

Alle kleuren van de regenboog en in elke dikte. Niet zeiken over de kosten:
https://www.mpx-multiplex.nl/

Ellis_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 07:05

Oh super!! Bedankt voor de rip

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:15

elke_h schreef:
ingaa schreef:

Ik heb wel eerst de trailer volledig kaal gemaakt, afgenomen en goed laten droger. Hij staat nu in twee lagen grondverf en van het voorjaar gaan er nog twee lagen aflak over. Geen last van afbladderen, grondverf hecht goed op de kale ondergrond.[ [url=m/BmZpAL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eLXs3G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf!!
Mag ik vragen welke verf je hiervoor hebt gebruikt?

Ik heb alkyd verf gebruik, zowel de grondverf als de aflak. Voor het schilderen volledige afgenomen met ammoniak :)