Buitenritten begeleiden zomervakantie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

esteeceleste

Buitenritten begeleiden zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 12:03

Hallo mede Bokkers,
Ik vraag me af of jullie iets weten, een manege of stal die s'zomers begeleiders zoekt voor buitenritten/ponykampen. Ik ben 17 jaar oud, en ik kan EHBO uitvoeren. Ik volg een studie verpleegkunde. Ik heb nu zo'n 7 jaar rijervaring, inclusief wedstrijden, verzorgpony's, manegelessen, trektochten, ponykampen en buitenritten

Waar het is maakt niet uit, nederland, buitenland.

weet iemand iets leuks? het liefst waar bijvoorbeeld meer leeftijdsgenoten begeleiden :)

dankjewel alvast!

troi

Re: Buitenritten begeleiden zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:14

Zoek maneges in je buurt die ponykampen aanbieden en bel ze. Al verwacht ik eigenlijk dat het deze zomer maar beperkt kan worden gedaan.

Ik neem dat je weet dat dit zo doorgaans vrijwilligerswerk is? En dat het echt zwaar is, van het klaarmaken van het ontbijt om 7 uur tot de laatste kinderen opnieuw vragen hun waffel te houden in de slaapzaal zo rond middernacht, of later. Je krijgt weinig slaap en overdag moet je ook hard werken en alert zijn. Ik heb kennissen die het gedaan hebben en die waren kapot na 1 week, doen het ook nooit weer zeiden ze.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:17

Ik verwacht juist dat de ponykampen volop zullen draaien deze zomer.
Afgelopen zomer hadden wij alles vol. Ook de weken waar normaal weinig aanmeldingen voor zijn.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:20

Ik heb zelf meerdere periodes bij De Seeruyter op Vlieland gewerkt. Buitenritten en het stalwerk erom heen. Misschien kan je hen vragen of ze voor deze zomer weer op zoek zijn.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:22

esteeceleste schreef:
Hallo mede Bokkers,
Ik vraag me af of jullie iets weten, een manege of stal die s'zomers begeleiders zoekt voor buitenritten/ponykampen. Ik ben 17 jaar oud, en ik kan EHBO uitvoeren. Ik volg een studie verpleegkunde. Ik heb nu zo'n 7 jaar rijervaring, inclusief wedstrijden, verzorgpony's, manegelessen, trektochten, ponykampen en buitenritten

weet iemand iets leuks? het liefst waar bijvoorbeeld meer leeftijdsgenoten begeleiden :)

dankjewel alvast!

Om buitenritten te begeleiden moet je minimaal 18 zijn

Qua begeleiding van ponykamp kan het wel. Ik heb zelf 6 weken bij les chevaux stage gelopen.
En het was echt geweldig! Het is inderdaad wel keihard werken!
Laatst bijgewerkt door Indi_Vito op 01-02-21 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:24

De meeste stallen en manege's vragen ook om het ruiterbewijs. Dit ivm verzekering.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:27

Ik heb een hele tijd ritten en ponykampen begeleid op manege de Boschhoeve in Soerendonk. Hartstikke leuk om te doen. Ponykampen begeleiden kost inderdaad wel erg veel energie. Het is meer dan alleen ritten begeleiden. Het gaat ook om koken, schoonmaken, stallen mesten/voeren, activiteiten begeleiden etc. Het moet je wel liggen, maar ook super gezellig met de kids. Voor ponykampen waren er wekelijks ongeveer 6 begeleiders, veelal meiden/vrouwen in de leeftijd van 18-30.
Heb je een ruiterbewijs? Dit is wel handig om te hebben. Daarnaast zullen veel maneges het prettig vinden als ze personen die ritten en kampen begeleiden kennen. Tussen kunnen rijden en groepen begeleiden zit nog wel een verschil. In mijn ervaring kwamen veel nieuwe begeleiders daar terecht omdat ze al op de manege reden, eerder zelf aan ponykampen daar hadden meegedaan of er bijvoorbeeld stage hebben gelopen.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:34

Indi_Vito schreef:
esteeceleste schreef:
Hallo mede Bokkers,

dankjewel alvast!

Qua begeleiding van ponykamp kan het wel. Ik heb zelf 6 weken bij les chevaux stage gelopen.

Dit klopt idd, je zou wel kunnen vragen, het enige wat ik zeker weet is dat je niet voorop mag rijden, hooguit als hekkensluiter mag dienen :)

Les Chevaux is sowieso een aanrader :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:36

myk_en_shant schreef:
De meeste stallen en manege's vragen ook om het ruiterbewijs. Dit ivm verzekering.

Nope, die verzekering is alleen voor particulieren en een bedrijf is altijd eindverantwoordelijk en problemen worden via hun verzekering afgewikkeld.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:40

Brainless schreef:
myk_en_shant schreef:

Nope, die verzekering is alleen voor particulieren en een bedrijf is altijd eindverantwoordelijk en problemen worden via hun verzekering afgewikkeld.

Toch wordt er wel waarde aan gehecht, omdat dit aan een bedrijf iets meer zekerheid geeft dat je op de hoogte bent van de regels als ruiter in de buitenruimte en dat je iig destijds geleerd hebt hoe je veilig moet buitenrijden.

esteeceleste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 15:03

Indi_Vito schreef:
esteeceleste schreef:
Hallo mede Bokkers,

dankjewel alvast!

Ah leuk! ik zal hun even een mailtje sturen. Keihard werken kan ik wel hebben hoor!
bedankt :D

esteeceleste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 15:05

bedankt iedereen! ik heb nu manege de seeruyter en les chevaux gemaild. Ik heb helaas geen ruiterrijbewijs :(