Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
janderegelaa schreef:Weet niet, zo’n ding is ook wel eens aan het eind van zijn leven natuurlijk. En de huidige trailers geven zoveel meer comfort aan een paard.
Je kunt m natuurlijk altijd proberen te verkopen maar of je dat nou zoveel meer brengt. Denk dat de kosten van herstellen niet zover zullen liggen van het kopen van een goede van 24 jaar oud.
Waar zit 'm dat comfort dan??
Volgens het bedrijf waar hij gecheckt is, kon hij nog wel een zomer mee.
Maar voor dat gebruiksdoel zou ik er geen 1000 euro aan uit geven als ik hem moest kopen. De trailer die we nu hebben, is een trailer die we jaren gebruikt hebben en toen het tijd werd om bodem en zijplanken te vervangen hebben we een vrachtwagentje gekocht en wordt de trailer verder opgebruikt voor hooi. Maar om hem voor dat doel te kopen denk ik dat je maar op een paar 100 euro mag rekenen als je hem verkoopt.
ikke schreef:janderegelaa schreef:Weet niet, zo’n ding is ook wel eens aan het eind van zijn leven natuurlijk. En de huidige trailers geven zoveel meer comfort aan een paard.
Je kunt m natuurlijk altijd proberen te verkopen maar of je dat nou zoveel meer brengt. Denk dat de kosten van herstellen niet zover zullen liggen van het kopen van een goede van 24 jaar oud.
Waar zit 'm dat comfort dan??
Basisconstructie is niet echt veranderd in de afgelopen 30 jaar.
Ik zou 'm gewoon op marktplaats zetten en kijken wat er gebeurt. Inruilen kan altijd.
janderegelaa schreef:ikke schreef:Waar zit 'm dat comfort dan??
Basisconstructie is niet echt veranderd in de afgelopen 30 jaar.
Ik zou 'm gewoon op marktplaats zetten en kijken wat er gebeurt. Inruilen kan altijd.
De oude hebben vaak torsievering en als ze al gewone schokbrekers hebben dan doen die ook niet zoveel meer na 24 jaar. De nieuwe trailers zijn beslist aerodynamischer waardoor paarden veel minder last hebben van het geluid van de rijwind en ze zijn zo geconstrueerd dat ze veel minder last hebben van de uitlaatgassen. Daarnaast wegen ze vaak ook een stuk minder door het materiaal waarmee ze geconstrueerd zijn. Scheelt weer brandstof.
ikke schreef:janderegelaa schreef:De oude hebben vaak torsievering en als ze al gewone schokbrekers hebben dan doen die ook niet zoveel meer na 24 jaar. De nieuwe trailers zijn beslist aerodynamischer waardoor paarden veel minder last hebben van het geluid van de rijwind en ze zijn zo geconstrueerd dat ze veel minder last hebben van de uitlaatgassen. Daarnaast wegen ze vaak ook een stuk minder door het materiaal waarmee ze geconstrueerd zijn. Scheelt weer brandstof.
30 jaar geleden kon je Hejaatjes kopen van 560kg. Weijertje woogt 700kg en doet dat nog steeds.
Beide stonden toen op Al-Ko torsie-asjes en de meeste trailers staan nog steeds op diezelfde Al-Ko asjes en dat niemand ooit schokdempers zou vervangen is toch op z'n minst vooringenomen te noemen.
Airodynamica zie ik toch vooral in striping en niet in de constructie en uitlaatgassen mochten 30 jaar geleden ook al niet in die trailer komen; stond glashard in de eisen van wat toen RVV heette en elke 5 jaar je trailer keurde.
Kortom: er is niet zoveel verandert. Wat wel verandert is, is het inzicht dat je toch enige power in het vooronder moet hebben maar hoe we smooth onze trailer door het verkeer loodsen is voor heel veel chauffeurs nog steeds een raadsel, net als 30 jaar geleden.
ikke schreef:janderegelaa schreef:Weet niet, zo’n ding is ook wel eens aan het eind van zijn leven natuurlijk. En de huidige trailers geven zoveel meer comfort aan een paard.
Je kunt m natuurlijk altijd proberen te verkopen maar of je dat nou zoveel meer brengt. Denk dat de kosten van herstellen niet zover zullen liggen van het kopen van een goede van 24 jaar oud.
Waar zit 'm dat comfort dan??
Basisconstructie is niet echt veranderd in de afgelopen 30 jaar.
Ik zou 'm gewoon op marktplaats zetten en kijken wat er gebeurt. Inruilen kan altijd.