Hoefschoenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KaLu13

Hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 18:47

Hallo allemaal,

Hebben jullie ervaring met hoefschoenen? Sinds kort heb ik de ijzers bij de achterhoeven eraf laten halen. Vandaag was de dierenarts voor controle geweest. Zij gaf aan dat de achter hoeven veel te kort zijn en aangezien ze de komende tijd alleen op het harde mag lopen (en voor in de toekomst buiten te rijden) deed ze me aanraden om goede hoefschoenen te kopen.

Welk merk is goed? En hoe zit het met de maat? Nu heeft ze hele korte hoeven wat normaal niet zo is. Zijn er hoefschoenen die je passend kunt maken?

Als haar hoeven gaan groeien heeft ze natuurlijk een grotere maat nodig als wat ze nu zou hebben. De dierenarts heeft aangeraden om het zo snel mogelijk aan te schaffen. Ik zag ook al dat ze te kort waren, maar de hoefsmid gaf aan dat het nog wel ging.. dat is dus toch niet het geval :)

Ik hoor graag jullie ervaringen! <3

KaLu13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 10:51

Niemand ervaring ermee? :(

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:57

Hi! Ik heb sinds vorige week hoefschoenen (voor) en heb hiervoor een passer laten komen (Gary Stals, België). Je kan ze ook zelf opmeten en laten opsturen, maar stalgenootje heeft dit gedaan en was toch een heen en weer gestuur met alle verzendkosten van dien. Dus zelf zou ik een passer aanraden.

Ik heb deze: https://www.equischoen.com/equine-fusion-active-jogging
Ze moet er nog aan wennen, maar merk zo'n verschil en ben er tot dusver erg blij mee!

Succes :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:58

Ja ik heb er wel een klein beetje ervaring mee, het is nu wel lastig met corona maar ik raad je toch aan om naar een hoefschoen passer te gaan

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 10:59

evita13

Re: Hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:02

ik heb voor mijn vorige paard hoefschoenen gehad, elk soort hoef is anders qua maat en vorm daarom heb ik een hoefschoen passer laten komen, niet elk model is geschikt voor elke hoef . scheelt je een hoop schoenen kopen met de kans dat ie niet past en je wss hem niet terug kan brengen.

ik had voor haar de scootboots die paste voor haar prima en makkelijk aan te trekken.

bonny123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:16

Heb een mini op hoefschoenen lopen. Ik was heel sceptisch, maar had geen alternatief. Hoeven waren nl niet geschikt voor ijzers. Ben naar Klaas Feuth gereden met pony. Toen ze eenmaal de juiste maat te pakken hadden en de juiste soort, liep mn pony alsof er niks anders was. Normaal gesproken moet je de hoefschoenen inlopen. Was bij mijn pony niet nodig.
Pony doet er alles mee. Draven op de verharde weg, mul zand, blubber. Maakt allemaal niet uit.

Dus ja, heel tevreden.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 11:32

kwii schreef:
Hoi!

Neem hier eens een kijkje: https://www.hoofwear.com/maat-bepalen

Dit heb ik zelf ook gedaan maar ik wacht nog op mijn hoefschoenen, dus kan je nog niet echt een ervaring geven.

Ik heb hier ook hoefschoenen besteld. Als je foto's stuurt van de hoeven en de hoeven opmeet (instructie hiervoor staat op de website) krijg je een advies toegestuurd waarbij wordt aangegeven welke hoefschoenen naar verwachting het beste zullen passen. Hierbij wordt ook rekening gehouden met andere wensen (zijn ze ook voor op de wei of alleen voor bij het rijden, etc.). Ik heb op deze manier heel fijne hoefschoenen voor mijn paard gevonden.

Botervlootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:06

Wij hebben een shet die voor op hoefschoenen loopt als we de straat op gaan.
Hij loopt er super mee en ze zijn makkelijk om aan te doen.
Enige nadeel aan deze is het klittenband, je moet ze goed schoonhouden anders laat het klittenband los.

https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... bIEALw_wcB

KaLu13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 18:29

Bedankt voor de tips! Ik heb iemand van equischoen een berichtje gestuurd. Hopelijk kan snel iemand komen.
Moeten ze op het begin heel erg wennen aan de schoenen? Gaan ze hier anders door lopen ?

Botervlootje

Re: Hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:10

Die van ons hoefde er eigenlijk niet aan te wennen, liep er zo mee weg alsof hij nooit anders gedaan heeft maar ik denk dat dat heel erg per paard verschilt.