Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SaraViavia schreef:Vervelend! Maar dat ze even in de regen staat is echt geen probleem hoor. Zo te horen kan ze er zelf voor kiezen om naar binnen te gaan, dus wellicht staat ze vanmiddag wel weer lekker binnen.
Heb je iets van lekker voer? Misschien will ze dan naar binnen. Of een andere pony/paard, dat is eigenlijk nog beter. Dan ziet ze dat het oké is. En anders zou ik het eerst even aankijken. Als ze over een paar dagen nog steeds niet naar binnen wil dan heeft ze er wel iets aan over gehouden, maar voor nu zou ik het even aankijken.
Heleennn schreef:Komt wel goed hoor, ze heeft langer goede ervaringen met de stal gehad dan die ene slechte ervaring denk ik. Dus geef ze even de tijd, binnen een weekje is ze het alweer vergeten! Misschien kan de regen haar overtuigen om toch op stal te gaan. Ik zou inderdaad ook lekker voer in de voerbak doen en voor de rest niet te veel poespas rond maken.
DuoPenotti schreef:Vaak helpt het wel om niet te dwingen, dus echt aan het halster pakken.
Maar juist zelf met een worteltje in de stal te gaan zitten en niets doen.
En ondanks dat het rot weer is kun je denk ik niet veel meer doen. Het is rot, maar je hebt de beste zorg verleend.
DuoPenotti schreef:Dat zou ook kunnen werken.
Maar dat zijn dingen die ik echt alleen in uiterste gevallen zou doen.
Stel ze raakt toch echt bevangen van de kou door de regen en ze gaat echt niet naar binnen en van de dierenarts moet het.
Maar dat zijn dingen die ik zeker niet zou gaan doen, geef het de tijd.
Bokkerbb schreef:DuoPenotti schreef:Vaak helpt het wel om niet te dwingen, dus echt aan het halster pakken.
Maar juist zelf met een worteltje in de stal te gaan zitten en niets doen.
En ondanks dat het rot weer is kun je denk ik niet veel meer doen. Het is rot, maar je hebt de beste zorg verleend.
Dwingen heb ik sowieso niet gedaan, ben totaal geen fan van trekken
Ik heb wel gemerkt dat als ze naar de stal gebracht wordt haar hoofd weer omhoog trekt en ben bang dat ze zo nog eens haar hoofd zal stoten