Gezocht ervaringen Bücker Careliner

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjoleinvde

Gezocht ervaringen Bücker Careliner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 10:42

Aangezien de trailers nu al wat langer op de markt zijn ben ik erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Wat zijn de plus en min punten en is het echt zo kwaliteitsvol als ze zeggen?

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe 2-paards trailer en ik zit dus te twijfelen tussen een Bücker Careliner of een Böckmann Big master.

Alvast bedankt!

TICKELS

Re: Gezocht ervaringen Bücker Careliner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 13:46

Hier goede ervaringen.

Wij zijn voor de Bücker gegaan vanwege de hoge instapdeur en dat er nergens hout meer in zit.
Wij hebben met voorraam, paarden hebben dit nooit gek gevonden. Achter hebben wij netgaas, dit omdat de klep wat schuin naar beneden blijft staan bij opening en het ventileert natuurlijk beter als je het dicht doet.
Ook zit er een raam in de bovenklep, wij vonden dat met vervoer van jonge (losstaande) paarden niet veilig. Er zitten geen tralies voor namelijk.

De trailer bevalt ons erg goed, wij hebben voor geheel grijs gekozen omdat donkere kleuren echt veel warmer worden.

Onze trailer komt bij de Boer in Pesse vandaan, zij geven goede service.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 19:40

Het is een oud topic, maar ik schop hem toch even omhoog, misschien dat bokkers van toen inmiddels langere ervaring hebben en natuurlijk zijn nieuwe reacties ook welkom.
Ik kijk zelf specifiek naar de Careliner S en ben ook benieuwd hoe de zadelkamer bevalt met een deur die ín de trailer open gaat ipv buiten.

Knoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 20:03

Hier al jaren een careliner. Eerst een S en nu een M. Oerdegelijk. Paarden staan er graag in heb ik het idee.
Heb 2 deuren in de zadelkamer. Een die buiten opengaat en 1 die binnen opengaat. Moet eerlijk zeggen dat ik die binnen nooit gebruik. Maar goed zat erin toen ik m kocht.....

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 20:24

Wij hebben sinds een klein jaar een Careliner Alu. Tot nu toe heel tevreden over.
Geen zadelkamer deur aan de binnenkant, dus daar kan ik niets over zeggen.
Een vriendin heeft de Careliner L, die heeft wel een zadelkamer deur aan de binnenkant. Die gebruiken ze wel regelmatig. Maar er staan pony's in dan. En dus wel wat ruimte. Met paarden in de trailer weet ik niet of het wel zo handig is. :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 21:37

Ah tnx!! Klinkt goed!!
De Careliner die ik nu heb gezien heeft dus geen buitendeur aan de zadelkamer. Op zich zit hij bij de grote loopdeur dus denk dat je er alsnog wel makkelijk bij kan vanuit buiten, maar daar was ik dus nieuwsgierig naar.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 19:49

Ik schop dit topic even omhoog :o

Zijn er inmiddels meerdere ervaring met de Careliner? Ik ben aan het kijken naar een opvolger voor mijn Ifor Williams trailer en de Bücker spreekt me erg aan, o.a. vanwege het panorama dak.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:28

Hier sinds 2018 een M careliner. Erg tevreden mee. Ligt als een huis op de weg, ook leeg en geeft door het panorama dak een heel open en licht gevoel van binnen. De hoge deur scheelt regelmatig hoofd stoten en de zadelkamer (buitenkant) is ruim genoeg :j

Mijn paard van 1,75 past er ruim in. Heb toen nog getwijfeld voor de L maar de M was gelijkwaardig aan mijn vorige mustang dus meer dan prima.

Mocht iemand nog specifieke vragen hebben, roep gerust.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 06:19

Dankjewel! Ik ga donderdag bij de dealer een careliner bekijken. Ook de M, mijn pony is maar 1,46 dus groter hoeft echt niet.
Heb jij er nog veel extra opties opzitten of is het al een vrij complete trailer van zichzelf?

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 08:28

Toch ook hier een berichten met vraag naar meer ervaringen

Heb nu een Bockmann uno in aluminium trailer en wil graag 2 paards. Het panorama dak lijkt mij fijn voor het paard. Vandaar de Bucker intresse.

Hoe bevallen de sluitingen van de Bucker van de stangen? En qua onderhoud. Tegen wat voor dingen lopen jullie aan?

Knoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 16:36

Hier nu 4 jaar de 2 paards versie van Bucker. Elk jaar doen wij een onderhoudsbeurt waarbij de hoogste rekening buiten het onderhoud 25 euro was omdat er domweg verder niets vervangen hoefde te worden.
De trailer gaat bij ons ook mee op lange afstanden lees zuid Frankrijk en Polen en doet dit fluitend.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:26

Ik zou toch niet zo blij zijn met een fluitende trailer achter de auto zo'n heel eind hoor :=

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:48

Knoek schreef:
Hier nu 4 jaar de 2 paards versie van Bucker. Elk jaar doen wij een onderhoudsbeurt waarbij de hoogste rekening buiten het onderhoud 25 euro was omdat er domweg verder niets vervangen hoefde te worden.
De trailer gaat bij ons ook mee op lange afstanden lees zuid Frankrijk en Polen en doet dit fluitend.

Is jouw trailer nog helemaal netjes? Ik was ook op zoek naar een nieuwe Bucker en heb meerdere trailers bekeken maar ik vond ze er zo geleefd en beschadigd uitzien na een aantal jaar dat ik voor een andere trailer heb gekozen. Dat vond ik het geld niet waard.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:03

Ik heb een Careliner Alu gekocht, 2 prds. Zware trailer! Al kwamen we van een veel lichtere Bockmann Uno hout.
Careliner gekocht vanwege dat fantastische panoramadak. De Alu versie omdat ik kleine koudbloeden heb en in de Alu door zijn hoekige neus de zadelkamer iets verder naar voren is geplaatst.

Het is om mee te rijden een prima trailer. Voor een premium gebracht merk vind ik er wel een paar slordigheden in zitten. Zo bevat de achterstang schroefjes waar haar van de staart in kan blijven zitten.
Zo hangen de schep en veger in de zadelkamer op een onhandige plek waardoor je zadelblad er makkelijk op haakt. Ik gebruik dat nooit, maar die haken waarop het spul hangt steken alsnog uit als je veger en schep weg zou halen.

Die voerbakken op de zadelkamer zijn superhandig, maar wel jammer dat die haken niet zo zijn uitgelijnd dat je een voerbak in het midden kan hangen ipv of links, of rechts.
Als je je paard laadt, kunnen die voerbakken er niet hangen want dan kom je er zelf niet meer tussenuit. Je paard fatsoenlijk vastzetten lukt dan ook niet, wegens gebrek aan ruimte voor de mens.

Voor de paarden zelf is de trailer wel fijn ruim en breed.

Het is jammer dat er weinig aanbod is van trailers waarbij de zadelkamer echt vóór de neus het paard staat, ipv onder zijn kin.
Als ik zo'n trailer in minimaal Bockmannn kwaliteit kan vinden, kan het maar zo zijn dat ik deze trailer er op inruil.

Knoek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:24

Fayyah19 schreef:
Knoek schreef:

Is jouw trailer nog helemaal netjes? Ik was ook op zoek naar een nieuwe Bucker en heb meerdere trailers bekeken maar ik vond ze er zo geleefd en beschadigd uitzien na een aantal jaar dat ik voor een andere trailer heb gekozen. Dat vond ik het geld niet waard.

Ja hoor. Maar goed het is ook maar net hoe er mee om wordt gegaan. Sommige trailers krijgen geen enkele vorm van liefde, lees worden niet onderhouden of gewassen. Drnk dat dit voor alle trailers geldt.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:28

Die van ons is van 2018 en nog netjes. Staat wel buiten maar droog en krijgt inderdaad regelmatig een wasbeurt. De binnenkant moet ik wel weer even schoonmaken nu maar er mankeert niets aan. Laatst wel storing gehad met de camera maar dat is netjes opgelost door imanse. Waar die ook gekocht is.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:33

Dank voor het delen van jullie ervaringen.
Kritisch kijken dus. De nieuwe Bucker alu zou geweldig zijn maar voor nu qua prijs niet de bedoeling. Hopelijk kan ik een jong gebruikte nette Bucker vinden.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:59

Kijk eens bij , of vraag eens aan Berend Brouwer. Veel keus in gebruikt en in nieuw en erg veel kennis.