Maatvoering GPA cap of andere tips voor een fijne cap

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo89

Maatvoering GPA cap of andere tips voor een fijne cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 21:12

Ik heb op het beste moment van het jaar bedacht om een cap te gaan kopen. (lang leven corona)
Jaren heb ik niet kunnen rijden vanwege pijn in mijn handen. Maar inmiddels is dit redelijk stabiel en wil ik graag weer beginnen.
Echter reed ik altijd zonder cap, nu mijn leven er heel anders uit ziet. En stukje verstandiger ben geworden.
Wil ik graag een cap, maar wel een die goed zit! Want de ervaring leert als iets niet zit. Dan beland het in de kast.

Ik heb nog een oude Harry Horse liggen. Maat 57. Deze knelt op mijn voorhoofd.
Mijn hoofd is wat ovaal van vorm.

Natuurlijk heb ik al wat voor onderzoek gedaan. En ik kom op uit op een GPA cap.
Het model Speed air.
Maar ik kan nergens vinden hoe deze vallen qua maatvoering, zitten ze klein of juist groot?

Andere fijne tips voor een cap zijn ook welkom :)

lenaa_tje

Re: Maatvoering GPA cap of andere tips voor een fijne cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 12:23

Ik vind de caps van uvex heel fijn!
Ik zou een cap trouwens wel willen passen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 13:05

lenaa_tje schreef:
Ik vind de caps van uvex heel fijn!
Ik zou een cap trouwens wel willen passen.

Dat is natuurlijk onmogelijk in deze tijd.
Welk model van uvex ?

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:25

Er lopen wat topics op Bokt over het zoeken naar een cap voor een ovaal hoofd. Nu in deze tijd van lastig kunnen passen is een verstelbare cap misschien een optie voor je. Een duurdere cap zoals een GPA kun je beter vooraf passen lijkt me.
Askja @ [RUI] Help, verstelbare cap voor een ovaal hoofd?
Laatst bijgewerkt door Niqui op 23-12-20 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 13:27

Niqui schreef:
Er lopen wat topics op Bokt over het zoeken naar een cap voor een ovaal hoofd. Nu in deze tijd van lastig kunnen passen is een verstelbare cap misschien een optie voor je. Een duurdere cap zoals een GPA moet je toch eigenlijk wel passen vind ik.
Askja @ [RUI] Help, verstelbare cap voor een ovaal hoofd?

Ik wil het liefst geen verstelbare cap. Gewoon 1 vaste maat.
Ik twijfel ook wel. Of ik dan toch nog even moet wachten, andere kant geloof ik niet dat er vanaf 19 januari zaken gaan veranderen.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:29

Of tijdelijk even een goedkope verstelbare cap kopen bij bijvoorbeeld Decathlon en na de Corona lekker gaan passen voor een mooie.

ToosxHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:53

Charles Owen en Onek K zijn blijkbaar ook fijn voor ovale hoofden. Ik rijd zelf met een Samshield en vind deze mega goed zitten. Wil nooit wat anders meer!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:59

Nicjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:08

ToosxHorses schreef:
Charles Owen en Onek K zijn blijkbaar ook fijn voor ovale hoofden. Ik rijd zelf met een Samshield en vind deze mega goed zitten. Wil nooit wat anders meer!

Hier ook Charles Owen, mijn vorige GPA moest aan de zijkanten iets opgevuld worden. Al heb ik het er echt voor over. Mijn volgende wordt weer een GPA, al is GPA niet echt gemaakt op ovale hoofden. Kep italia en Samshield hebben liners voor ovale hoofden.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:11

Geen ervaring met GPA, maar heb sinds een halfjaar een OneK cap. Vorig jaar ben ik hard van een paard gevallen met een hersenschudding en lang herstel tot gevolg. Ik kon geen cap meer verdragen (heel snel hoofdpijn), maar de OneK zit echt heel fijn. Heb er een ovale liner in. Ben er heel blij mee, geen hoofdpijn meer gehad als ik deze cap op heb :-).

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 14:28

Thx voor de tips ik ga eens wat verschillende caps bekijken. oneK kende ik helemaal niet.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:38

Ik heb veel caps liggen, GPA Is absoluut een heel fijn merk maar moet inderdaad wel passen bij je hoofd.
Charles Owen zit ook veel fijn, maar als de GPA past zou ik absoluut kiezen voor de GPA ipv. de Charles Owen. Voordeel aan GPA is dat je de liners kunt wisselen. Mijn CO is eigenlijk aan de grote kant geworden door het vele zweten in de cap.
Samshield is ook een hele fijne cap, ook echt een aanrader!
En Uvex vind ik nog de minste in het rijtje, maar prijstechnisch gezien waarschijnlijk wel de beste.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:59

Dit ligt gewoon wel aan je vorm hoofd. Charles owen kreeg in hoofdpijn van.
Samshield vond ik wel een fijne cap

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:01

Ik heb een GPA cap. Had hiervoor altijd Harry Horse caps in maat 56. Van GPA heb ik 55.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 17:19

Seventeen schreef:
Ik heb veel caps liggen, GPA Is absoluut een heel fijn merk maar moet inderdaad wel passen bij je hoofd.
Charles Owen zit ook veel fijn, maar als de GPA past zou ik absoluut kiezen voor de GPA ipv. de Charles Owen. Voordeel aan GPA is dat je de liners kunt wisselen. Mijn CO is eigenlijk aan de grote kant geworden door het vele zweten in de cap.
Samshield is ook een hele fijne cap, ook echt een aanrader!
En Uvex vind ik nog de minste in het rijtje, maar prijstechnisch gezien waarschijnlijk wel de beste.

Qua prijs maakt het mij eigenlijk niet zo bijzonder veel uit.

Thx voor deze goeie tips!

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:27

Ik heb met mn ovale hoofd goede ervaringen met Samshield. Uvex is ook fijn, die zit licht op je hoofd alleen doordat hij een versteelbaar binnen stuk had leek ik net een paddenstoel. :')

Ik weet niet hoe snel je een nieuwe cap nodig hebt maar zou je toch aanraden om ze echt te passen. Zeker als je voor een duurdere gaat.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 17:28

Zou een gpa ook eerst passen. Heb er laatst wel eentje online gekocht maar dat was hetzelfde type als ik al had. In de winkel eens een maat GPA gepast van een ander type en zelfde maat die paste dan weer niet

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 17:55

Zeepsop schreef:
Ik heb met mn ovale hoofd goede ervaringen met Samshield. Uvex is ook fijn, die zit licht op je hoofd alleen doordat hij een versteelbaar binnen stuk had leek ik net een paddenstoel. :')

Ik weet niet hoe snel je een nieuwe cap nodig hebt maar zou je toch aanraden om ze echt te passen. Zeker als je voor een duurdere gaat.

Als je bekijkt dat ik al 2 jaar niet rij niet zoveeel haast. Maar ach je bedenk je eens wat.
Maar ik denk inderdaad dat ik beter kan wachten.
Nu maar hopen dat divoza 19 januari open mag

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:03

Marjo89 schreef:
Zeepsop schreef:

Als je bekijkt dat ik al 2 jaar niet rij niet zoveeel haast. Maar ach je bedenk je eens wat.
Maar ik denk inderdaad dat ik beter kan wachten.
Nu maar hopen dat divoza 19 januari open mag

Divoza is open dacht ik, maar dacht niet voor caps. Je hebt een chatfunctie op de website van divoza, daar zou je het kunnen vragen.

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:22

Gpa heeft sowieso een andere maatvoering.
Volgens mij eentje kleiner dan de standaardmaatvoering. Dus van random merk 55, dan van gpa 54. Staat ook dubbel op de labels.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 23:12

Divoza is inderdaad open, maar enkel voor dierbenodigdheden/broodnodige en caps vallen daar helaas niet onder.
Ze hebben wel aangegeven hoe ik het zou moeten opmeten, maar voor zo'n dure cap durf ik het daar niet op te gokken.