Strandrit Callantsoog

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ilse_299

Strandrit Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 14:13

Hey hoi!

Aankomende vrijdag 25 december eerste kerstdag wil ik met mijn Haflinger een strandrit maken op Callantsoog! Dit wordt voor mij de eerste keer.. (best wel spannenddd dus.. :j ). Maar, nu vraag ik mij af - weet iemand waar ik de auto met trailer kan plaatsen? En dat ik gelijk door de duinen naar het strand kan rijden? Ik heb namelijk geen flauw idee en het lijkt mij wel zo fijn om iig een route te weten!

Graag tips, of specifieke adresgegevens zodat ik me iig niet hoef te stressen! :D

Dankjewel!!

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:19

Caira

Re: Strandrit Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:26

Ik zou daar nu niet 1 van de kerstdagen voor uitzoeken. Het is dan echt over de hoofden lopen van de mensen, dus ik zou daar mijn paard niet aan blootstellen voor de eerste keer strand.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:39

Tamara1991 schreef:
Ik zou naar Groote Keeten gaan ipv Callantsoog. Is vaak wat rustiger.

Hier kun je goed parkeren
https://maps.app.goo.gl/QYkb9FQ5PECjXogB6

Deze is idd redelijk te doen maar meestal wel druk.

Deze kan ook https://www.google.com/maps/place/Parke ... d4.7011989
Hier is het vaak wat minder druk.
Weet niet hoe het nu is (wij nemen deze nooit meer) maar de opgang aan de kant van het strand was best stijl.

Deze is vaak wel weer wat drukker maar is de opgang aan de strand kant minder stijl
https://www.google.com/maps/@52.8424837,4.696035,17z

Maar Ciara heeft wel gelijk. Ik zou er voor met de kerst niet zo snel kiezen om de eerste keer naar het strand te gaan. Vaak idd druk, loslopende honden, drukke kids

ilse_299

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 14:56

Caira schreef:
Ik zou daar nu niet 1 van de kerstdagen voor uitzoeken. Het is dan echt over de hoofden lopen van de mensen, dus ik zou daar mijn paard niet aan blootstellen voor de eerste keer strand.

Voor haar is het niet de eerste keer! :) zij heeft 8 jaren op de eilanden continue strandritten gemaakt, alleen is het voor mij wel de eerste keer! Iig, bedankt voor de tip! Ik zal waarschijnlijk naar de Groote keten gaan ipv callantsoog

ilse_299

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 15:01

Tamara1991 schreef:
Ik zou naar Groote Keeten gaan ipv Callantsoog. Is vaak wat rustiger.

Hier kun je goed parkeren
https://maps.app.goo.gl/QYkb9FQ5PECjXogB6

Super, dankjewel! En is er dan ook een paardenroute vanaf de parkeerplaats naar de duinen/strand ? :)

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 15:22

Eerste kerstdag op het strand is echt geen aanrader. Super druk, overal kleine kinderen, honden. Zelfs op Groote Keeten waar het normaal rustig is. Al is wel wat beter dan Hargen en Callantsoog. Maar alsnog veel mensen. Beetje stappen en slalommen en hopen dat je verderop wat ruimte tegen komt. Net als nieuwjaarsdag. Ik zou het een paar dagen uitstellen of de dag ervoor gaan. Voor kerst is het er vaak lekker rustig.

Maar goed, vanaf de parkeerplaats bij GK rijd je even naar rechts richting de rotonde, daar links langs de bushalte en zo om de appartementen heen. Dan voor de appartementen langs (Achterweg/Duinweg) dan ga je zo rechtdoor het strand op. Is niet lang stappen.

Afbeelding

Wel leuk zo een eerste keer met je pony op pad. :D
Laatst bijgewerkt door Sybelle op 21-12-20 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

ilse_299

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 15:43

Sybelle schreef:
Eerste kerstdag op het strand is echt geen aanrader. Super druk, overal kleine kinderen, honden. Zelfs op Groote Keeten waar het normaal rustig is. Al is wel wat beter dan Hargen en Callantsoog. Maar alsnog veel mensen. Beetje stappen en slalommen en hopen dat je verderop wat ruimte tegen komt. Net als nieuwjaarsdag. Ik zou het een paar dagen uitstellen of de dag ervoor gaan. Voor kerst is het er vaak lekker rustig.

Maar goed, vanaf de parkeerplaats bij GK rijd je even naar rechts richting de rotonde, daar links langs de bushalte en zo om de appartementen heen. Dan voor de appartementen langs (Achterweg/Duinweg) dan ga je zo rechtdoor het strand op. Is niet lang stappen.

[ [url=m/ICDBcy.png]Afbeelding[/url] ]

Super, dankjewel! dan zal het vast goed komen!