Vragen m.b.t. wedstrijd regelement springen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lunapower

Vragen m.b.t. wedstrijd regelement springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 23:10

Hallo!

Omdat ik het plan heb in de zomer van 2021 wedstrijden te gaan starten begin ik op tijd met het leren van de regels van de KNHS! :o

Nu zal ik daar wel eens vragen over hebben en dan heb ik hier de ruimte op die hier neer te zetten.

3. De deelnemer te doen halthouden, om welke redenen dan ook of als gevolg van een onvoorzien voorval
en hem vervolgens het parcours na een onderbreking te laten hervatten (art. 233).
4. De deelnemer het signaal te geven dat een hindernis nadat deze omver is gesprongen weer is hersteld
(art. 233).
Hoe maak ik onderscheid tussen deze twee? Voorbeeld: Als ik een hindernis omver heb geworpen en ze willen dat ik stop omdat mijn paard kreupel blijkt te lopen, wat nou als ik denk dat ze de gewoon bedoelen dat de hindernis overeind staat? Als ze vaker gaan bellen denk ik dat ik uitgesloten ben. (Wat je ook bent bij kreupelheid, maar dat even terzijde, het is een voorbeeld :+ )

Moonlight17

Re: Vragen m.b.t. wedstrijd regelement springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:27

Bij kreupelheid zal de omroeper in de meeste gevallen zeggen dat je bent uitgesloten. Bij een hindernis omver gegooid zeggen ze zelden er wat over.

EllyC

Re: Vragen m.b.t. wedstrijd regelement springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:17

Kan ook nog zijn dat het ineens gaat onweren bv, dan kunnen ze parcours ook stilleggen. Of je hebt ineens tenten of parasols of loslopend paard door je parcours heen gaan. Ook reden om het stil te leggen.