Ik zoek warme schoenen of korte laarsjes ( of jodhpurs) met name voor tijdens paarden behandelen, en dus veel stilstaan in soms hele koude stallen of buiten. Heb brede kuiten dus veel outdoorlaarzen passen niet. Belangrijkste is warm, waterbestendig en comfortabel.. Evt mag iets waarmee je kan rijden ook wel, dan kan ik ze dan ook aan. Wollen zooltjes heb ik al maar helpt niet heel veel.
Wandelschoenen van de scapino wel af En toe vetten lekker warm stevig en je loopt er zo op weg.. rijden kan wel doe ik als de laarzen bij de maker zijn ( en vroegger)
Ik heb de Horka Greenwich outdoorlaarzen. Deze zijn heerlijk warm en ik kan een hele avond langs de kant van de bak staan zonder koude voeten te krijgen. Ook zijn ze waterdicht en vind ik ze na het inlopen echt lopen als pantoffeltjes.
Zijn wel ietsjes hoger, maar misschien past het bij jouw dan ook. Ik vind ze in elk geval lekker warm, ik heb ze wel een maat groter genomen en trek dan nog wollen sokken extra er bij aan
bamsy
Geplaatst: 07-12-20 00:13
Nibbit schreef:
Sky_As schreef:
Hkm davos? Niet al te duur dus wel de moeite om eens te proberen
Ik heb begin vorige winter gevoerde, rubberen, jachtlaarzen van aigle gekocht. Dit omdat ik hiervoor leren outdoor laarzen had maar die telkens na 3 maanden door paardenstront baggeren al lek gingen op de lijmrand tussen zool en leren schoen, en ik nog natte sokken kreeg. En daarnaast gingen ze altijd afzakken en kreeg ik er blaren van.
Deze rubberen heb ik nu dus al tweede seizoen in gebruik en zijn echt top. Ze zijn nog steeds helemaal soepel, dus ook nog nooit blaren gehad, blijven goed zitten en in vorm, waterdicht en de voering is heeeeerlijk warm. Nu zie ik op internet dat het model dat ik had niet meer te krijgen is, dus de pasvorm van de nieuwe kan ik weinig over zeggen, maar ik heb zelf ook nogal flink kuiten en heb het kuitverstelriempje ook wel groot maar dan is het ook ruim prima. Heb toch ook wel meerdere broeken en skisokken aan als het echt koud is en dan past het ook nog prima.
https://www.agradi.nl/br-jodhpurs-alask ... -zwart.htm Ik heb deze erg veel aan, ook met wandelen in het bos met de honden, dun katoenen sokje er in aan en heerlijk warme en droge voeten, het voetbed zelf vind ik ook prettig, geen vermoeide voeten ook niet als ik ze een hele ochtend aan het met stallen doen en daarna buiten nog de nodige klussen en wandelen.
Ik heb sinds kort de Horka Greenwich outdoorlaarzen, ook om mee te behandelen en les te geven. Deze zijn erg comfortabel en stukken warmen dan mijn vorige (winter)laarzen. Scheelt wel dat ik met lesgeven veel loop en niet de hele dag alleen maar behandel, dus ik weet niet hoe het is als je de hele dag 'stilstaat'. Ideaal ook voor brede kuiten want het zijn lage laarzen.
Een mede-instructeur heeft de Ariat Wythburn outdoorlaarzen, zij vond deze ook fijn. Deze zijn met veters dus ook voor een bredere kuit geschikt.