Omdat ik zelden rij, maak ik me daar niet echt druk om - maar nu ik aan de Kerstman een nieuw zadel gevraagd heb, zou mijn vriend mij van een nieuwe cap willen voorzien. Om die reden hebben we gisteren het meetlint boven gehaald - het klopt dat ik boven de wenkbrauwen moet meten? Ik kom op 53cm uit. Dat lijkt me vrij klein, maar het zal wel kloppen, want mijn helm van mijn scooter is ook maatje S of XS

Dit is zo'n typisch beeld met mijn huidige cap - hij schuift altijd naar voren, mede ook door de te hoge dot in mijn haar gok ik

Ook met mijn haar in een lage staart valt de cap nog steeds naar voor, dus hij is gewoon echt te groot

Ik wou héél graag dezelfde cap, maar die is helaas niet meer te verkrijgen. Dus ben ik verder moeten gaan scrollen, en kwam ik op deze uit:

Productomschrijving
De Pfiff fraaie en lichte veiligheidscap 30014 combineert veiligheid met comfort en design. De cap bestaat uit een harde buitenschaal en een schokabsorberende binnenschaal en zeven ventilatiegleuven. De cap is verkrijgbaar in vier trendy kleurcombinaties.
Producteigenschappen
Zacht onderlegde driepuntsbandjes
Praktische en makkelijke maatverstelling
Zacht onderlegde sluiting
Gewicht:
Maat 48 - 53 cm:ca. 310 g
Maat 53 - 56 cm: ca. 350 g
Maat 56 - 59 cm: ca. 360 g
Ik ben normaal meer van de "floeren" caps, en dat is deze dus niet. Maar ik vind hem wel héél mooi

Iemand toevallig ervaring met deze cap? Verschil qua materiaal met een "floeren" cap?
En puur uit nieuwsgierigheid; wat is jullie cap-maat? Heb ik echt zo'n klein hoofd?