brace tijdens paardrijden? TIPS???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juuljb

brace tijdens paardrijden? TIPS???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 16:08

Hoi allemaal,
hoop dat het topic goed geplaatst is

bij mij is er zojuist vastgesteld dat ik een goedaardige tumor in mijn pols heb. Deze moet chirurgisch verwijderd worden maar tot die tijd moet ik een brace om. Ik vind het niet zo fris om met de brace die bij de paarden omheb ook gewoon naar school en werk te gaan dus wil liever een speciale brace aanschaffen voor paardrijden/verzorgen.

Heeft iemand hier enige ervaring mee? En weet iemand wat voor brace niet te veel in de weg zit tijdens paardrijden? Het is niet erg als hij iets minder steun geeft dan een normale brace.

Wie o wie kan mij helpen?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 16:34

Ikzelf en een vriend van mij reden zelfs met een gips en dat gaat hoor :)

Ik zou kijken naar het type brace dat je nodig hebt en daar ook gewoon mee gaan rijden. Heb zelf ook lang met een brace die veel steun gaf (lees volledig om de pols met een stuk metaal onderaan de pols tot aan de handpalm) gereden en stallen uitgemest en je leert er echt wel je weg in vinden zonder veel ongemak.

Edit: die brace was een beetje dit type met het glimmende deel van onderaan tot aan de handpalm een stuk metaal in bij mij. Ging prima om mee te rijden en is al een erg ‘zware’ brace. Nu gebruik ik preventief vaak lichte van stof die je gewoon bij de drogist kan kopen. Gaat ook prima.
https://www.mymitella.nl/a-55813405/han ... escription

juuljb

Re: brace tijdens paardrijden? TIPS???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 18:59

daar heb ik zeker iets aan, dankjewel! mijn fysio heeft me een brace aangeraden die iets kleiner en lichter is dan die ik normaal al draag. we gaan het meemaken :)