Om met de deur in huis te vallen, ik werk fulltime in de paarden en zet tussen de 35000 en 40000 stappen per dag. Ik heb nu voor de 4e keer Ariat joppers (met stalen neus), die helaas maar 4 tot 5 maanden mee gaan en dan zijn deze stuk. Wat ik erg jammer vind aangezien ze €160,- + per paar kosten.
https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... orId=10041
Kwaliteit leer ben ik niet tevreden over. Bij het eerste paar maakte ik ze na elke werkdag schoon en droog en vette ze om de dag grondig in met lederbalsem (waar mijn rijlaarzen al 12 jaar mee mee gaan zonder scheurtje oid. Deze worden ook intensief gebruikt). Kreeg feedback van Ariat ze elke dag schoon te maken, droog te maken (wat ik dus al deed) en elke dag in te vetten. Dit gedaan bij de afgelopen 3 paar. Ik zet de joppers niet bij de verwarming! En het leer is ook niet uitgedroogd, maar toch scheurt het.
Maar alsnog:
-Leer scheurt op de plek achter de tenen (waar het leer buigt met lopen) waardoor ze dus niet meer waterdicht zijn
-Binnenvoering na 1 maand al kapot (écht kapot, lees: helemaal eruit)
-Ritsen zijn na 2 maanden al lam
Ik draag lederen op maat gemaakte zooltjes, dus wat de zooltjes doen van Ariat weet ik niet.
Ik ben er dus zo langzaam aan een beetje klaar mee! Ik geef in 1 jaar dus 3x €160,- uit wat uitkomt op €480,- per jaar. Dit vind ik qua prijs-kwaliteit verhouding echt zeer slecht.
Ik ben dus op zoek naar een jopper die stevig is, waterdicht is, het liefst met stalen neus en ook nog een die langer mee gaat dan een half jaar. Wie o wie kan me helpen