Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zonnetje81 schreef:Ik zou toch een keer zeggen nu is het genoeg. Rechtsgeldig of niet, je hebt ook kosten gemaakt.
Vjestagirl schreef:Zonnetje81 schreef:Ik zou toch een keer zeggen nu is het genoeg. Rechtsgeldig of niet, je hebt ook kosten gemaakt.
En dan komt de eigenaar na 1,5 jaar terug (al die tijd in een coma gelegen na een auto ongeluk) en is meer dan bereid om alle gemaakte kosten te betalen... En dan heb jij t paard verkocht? Dat kan niet zomaar, dan ben je strafbaar, dat is gewoon diefstal.
Zonnetje81 schreef:Als je alles hebt geprobeerd dan kan je niet met iemand anders zijn ellende blijven zitten. De kosten moeten ook gedekt worden. Dus die kosten moeten vanuit verkoop terugkomen.
Zonnetje81 schreef:Vjestagirl schreef:
En dan komt de eigenaar na 1,5 jaar terug (al die tijd in een coma gelegen na een auto ongeluk) en is meer dan bereid om alle gemaakte kosten te betalen... En dan heb jij t paard verkocht? Dat kan niet zomaar, dan ben je strafbaar, dat is gewoon diefstal.
Lekker ver gezocht. Want dan is iemand echt wel vindbaar.
ellepel schreef:dan zou je als stalhouder het in je contract moeten opnemen dat als er niet betaald word voor het paard de staleigenaar eigenaar word van het dier en het zo kan verkopen om de kosten te dekken![]()
retentierecht heet het.
echt sneu, maar helaas gebeurd het inderdaad wel dat mensen om wat voor reden dan ook niet de financiële zorg kunnen of willen dragen voor hun paard.
Lara_Silver schreef:Ik snap het nut van dit soort topics op bokt niet. Bokt is geen juristisch forum. Alleen hierboven worden al haaks op elkaar staande meningen gegeven. Dit is gewoon een zaak die aan de rechtsbijstandverzekering of advocaat voorgelegd moet worden. Die kunnen daar direct een juridisch correct antwoord op geven ipv giswerk van bokkers die er (behalve een paar uitzonderingen) geen kaas van gegeten hebben.