Mijn paard staat nu al meer dan een jaar lang op een mega stuk land in een grote kudde in het bos. Hij is met tijdelijk pensioen gegaan vanwege een kwakkel blessure, heb er alles kwa operaties/behandelingen/medicijnen/revalidatie tot aquatraining aan toe aan gedaan maar wat bleek de oplossing... het land. Hij is niet echt in de hand geweest, ik ben wel veel op bezoek geweest maar mocht hem er daar niet uit halen dus alleen een aai/knuffel even kletsen en ik kon weer naar huis
.Hij loopt gelukkig weer super en zit prachtig in z’n vel. Ik wil toch ooit graag weer eens een ritje gaan maken. Hij hoeft van mij nooit meer op stal te komen en hij blijft gewoon lekker 24/7 bospony maar ik zou toch graag ook weer wat met hem willen ondernemen zodra ik een andere plek heb gevonden waar ik hem wel uit de kudde mag halen.
Zijn er hier mensen die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt en hoe is dat gegaan? Was het gewoon weer opstappen en wegrijden of meer vanaf de basis opnieuw beginnen (wat mij ergens ook wel weer heel leuk lijkt).
Het gaat om een 8,5 jaar oude ruin, met 4,5 bij mij gekomen, hij was toen net ingereden. Ik reed voornamelijk buiten met hem en deed af en toe wat grondwerk spelletjes of wat lichte rij oefeningen in de bak.
We waren echte maatjes, hij was over het algemeen (ondeugende uitspattingen daar gelaten
) heel braaf, ik kon er alles mee. Ik heb het idee dat hij me echt nog wel herkent maar hij heeft nu natuurlijk zo’n ander leven, ik vraag me echt zo af hoeveel hij nog ‘weet’ van z’n opvoeding.Ik ben dus niet perse op zoek naar adviezen, maar meer naar ervaringen van anderen die misschien ook hun paardje na lange tijd ‘opnieuw’ hebben opgepakt.
Alvast bedankt !
Groetjes