Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

CalipsoLover schreef:Ik heb hier ook een paar maanden ruim last van gehad. Ook niet gevallen, geen bevalling oid. Was er plots, voelde het vooral tijdens het zitten/gaan rechtstaan, hoesten of lachen. Werd ook maar niet beter. Heb uiteindelijk ook foto's laten trekken maar daarbij stond mijn stuitje ook niet abnormaal. Ook een tijd naar de fysio geweest...
Een goede osteopaat heeft bij mij het probleem uiteindelijk opgelost. De aanhechtingen van mijn spieren aan mijn stuitje waren overbelast en stonden niet goed in combinatie met een lichte bekkeninstabiliteit. De osteopaat heeft dit dus heel laag los gemasseerd en na 2 behandelingen was de pijn volledig over, heb daarna ook nooit meer last gehad.

Jisa schreef:CalipsoLover schreef:Ik heb hier ook een paar maanden ruim last van gehad. Ook niet gevallen, geen bevalling oid. Was er plots, voelde het vooral tijdens het zitten/gaan rechtstaan, hoesten of lachen. Werd ook maar niet beter. Heb uiteindelijk ook foto's laten trekken maar daarbij stond mijn stuitje ook niet abnormaal. Ook een tijd naar de fysio geweest...
Een goede osteopaat heeft bij mij het probleem uiteindelijk opgelost. De aanhechtingen van mijn spieren aan mijn stuitje waren overbelast en stonden niet goed in combinatie met een lichte bekkeninstabiliteit. De osteopaat heeft dit dus heel laag los gemasseerd en na 2 behandelingen was de pijn volledig over, heb daarna ook nooit meer last gehad.
Wat fijn dat je klachten nu helemaal weg zijn. Mag ik vragen bij welke osteopaat je bent geweest dan ga ik even informeren.
Sizzle schreef:Ik zou het denk ik ook eerder zoeken in het hele bekken inclusief bekkenbodem spieren. Maar ik neem aan dat de fysio daar al rekening mee houdt?
Ik ben ook wat gevoelig in het hele bekkengebied en dat hangt eigenlijk altijd samen bij mij met te weinig beweeglijkheid in de bovenbenen en bilspieren (bij mij). Regelmatig stretchen helpt dan daarbij.
Janneke2 schreef:En in aanvulling op de osteopaath: investeer in een of twee goede stoelen 'voor actief zitten' (google: 'stokke move', zitbal, knielstoel, zadelkruk.) Of organiseer dat je tijdens het werk kunt staan.
Er is een gezegde dat luidt dat je 'op kantoor' elke twee uur een andere stoel zou moeten hebben.