Ik hoop dat dit topic hier goed staat. Zo niet, sorry..

Het is namelijk zo dat ik al een tijdje kamp met een probleempje tijdens het rijden.
ik heb een hele tijd weinig tot niet gereden en nu ik sinds een tijdje weer een bijrijpaard heb ben ik het rijden weer wat aan het oppakken.
Nu heb ik het volgende probleem dat mijn enkel na iets van 20 minuten het een soort van ''opgeeft''. Hij verzuurt enorm, de kracht gaat er uit. Hier door heb ik geen goede steun meer op mijn beugel en elke keer wanneer ik druk op mijn beugel zet knik ik in bij mijn enkel. Vooral bij het lichtrijden is dit zeer hinderlijk.. Vaak geef ik dan even mijn been rust door even te stappen met mijn voet uit de beugel. Dan kan ik even weer door maar komt het eigenlijk redelijk snel ook weer terug.
Ik heb een tijdje terug ook gemerkt dat ik ook überhaupt in de eerste instantie al mijn voet verkeerd in de beugel zet. Hij neemt al een wat geknikte houding aan en ik krijg het niet anders.
Ik ben al bezig met een instructeur zoeken die mij kan helpen maar dat loopt nog niet zo snel. Ook heb ik voor mijn opleiding les en die instructeur zegt dat ik hier niks aan kan doen. Super hinderlijk want ik heb hier al zo lang geen last meer van.
(Vroeger enkele keer op één en dezelfde manegepony gehad die dood voor het been was en ik had te korte beugels

Maar ik rij nu een paard wat zo voorwaarts is dat dat niet de reden kan zijn.
Dus is er iemand die dit probleem ook heeft (gehad) en misschien tips of advies heeft? Of iemand die oefeningen weet hoe ik mijn enkel sterker kan maken, of misschien dat het wel een hele andere oorzaak kan hebben?
Alvast bedankt!