Ik heb net, een beetje met knikkende knieën, een mail gestuurd naar een manege in de buurt. Ik heb al jaren het gevoel dat ik graag weer zou willen rijden en kijk altijd met veel plezier naar alle geweldige topics met foto's hier. Nu mijn studie is afgelopen, ik een baan met goed inkomen heb en na weken twijfelen over of ik het wel echt moest doen, net de knoop doorgehakt: Ik heb me aangemeld bij een manege. Stiekem vind ik het nu al spannend...
Nu heb ik natuurlijk nog niets teruggehoord, maar ik zit al wel te bedenken hoe en wat als ik dat straks wel terug hoor. Ik heb namelijk 0 spullen. De laatste keer dat ik een manege heb gezien was 12-13 jaar geleden (afgezien van een enkele keer een buitenrit met geleende spullen), waardoor ik dus echt 0 spullen heb. Ik heb geen broek, geen laarzen/schoenen, geen cap, etc.
Wat is nou echt noodzakelijk om te kopen, wat voor kwaliteit moet dat zijn (ik ben wel een beetje van goedkoop is duurkoop, dus het hoeft zeker niet de goedkoopste variant te zijn) en hebben jullie tips waar ik dat kan (gaan) kopen in regio Arnhem? Een cap wil ik graag niet online kopen, omdat ik van vroeger weet dat ik een groot hoofd heb met een aparte vorm...

Hebben jullie tips voor deze nu al stressende maar toch wel enthousiaste beginneling?