Op zoek naar de ideale rijbroek voor de Gaucho Derby. Aangezien het www volstaat met 'super'broeken kan ik wel wat bokt-hulp gebruiken. Het hoeft niet een 'officele' rijlegging of rijbroek te zijn, het mag ook outdoor. Maar bij sommige zet ik mijn vraagtekens. Zijn wandelbroeken bijv. stevig genoeg
Het eisen-lijstje:
- Herfst/winterbroek - Minimaal spatwaterdicht en snel drogend (Gore-tex is te warm, dus geen 100% regenbroek) - Stretch - Met zakken op beide bovenbenen.
Je zou eens kunnen kijken naar de Scandinavische outdoormerken: RevolutionRace, Five Seasons, Fjällraven, etc. Al rijd ik daar zelf niet in zijn ze wel super stevig en draag ik mijn outdoor broeken graag op stal op de koudere dagen! Wellicht een maatje groter kopen dan normaal voor het rijden? Zelf rijd ik graag in leggings, heel recent is er een merk ge-launched met een endurance rijlegging: https://sgcinternational.shop/webshop/ Al hebben die geloof ik maar een zak voor je telefoon?
Hmmm je zou saddlebums een mailtje kunnen sturen met je eisen! Bij hun is veel mogelijk. Cargo pocket(s) onder andere zijn kiesbaar als extra. Daarnaast heb je keuze om je gat en knieën padded te laten uitvoeren etc. Ik heb helaas (nog) geen ervaring met het winter-polartec-materiaal van hun winter racing Tight. Zit er zelf aan te denken er eentje aan te schaffen.
Ps: polartec powerstretch is merknaam type stof. Zelf heb ik het vestje “Rab polartec powerstretch pro”. Daar een broek van lijkt me super! Dus ik heb het idee dat de broeken van Kerrits en Saddlebums in “polartec powerstretch” van datzelfde materiaal zijn. Kerrits heeft ook een windpro.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 26-10-20 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt