Mennen Oosterpark Ridderkerk.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JustMePris

Mennen Oosterpark Ridderkerk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 01:39

Goedendag allemaal.
Onlangs ben ik met mijn shetje verhuisd naar Ridderkerk, redelijk in de buurt van het Oosterpark. Nu zijn we gisteren voor het eerst even heel kort het park in geweest en zag ik direct ruiterpaden. Dacht dat is handig! Maar even op gewandeld met mijn shetje maar helaas lijken deze mij niet geschikt voor het mennen..

Wat zijn jullie ervaringen met het mennen (met een shet evt.) in het Oosterpark in Ridderkerk?

Gaan jullie over de ruiterpaden of gewoon op de voetpaden? En mag dit wel, mennend over de voetpaden?

Alle tipjes zijn welkom! :)

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 05:25

Ik woon er praktisch naast. Mennen lijkt mij daar niet haalbaar. Zelfs de ruiterpaden zijn niet altijd geschikt om te rijden vind ik, ook door alle honden die daar lopen. Ik zou het Oosterpark overslaan :)
Misschien zijn er bokkers met betere ervaringen maar de keren dat ik met paard ben geweest zijn niet goed bevallen.

Eliana

Re: Mennen Oosterpark Ridderkerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 08:29

Ik woon er ook ongeveer naast, de ruiterpaden zijn niet heel breed, en liggen er nu aardig bij maar in de winter niet. Waar sta je nu? Ik stond vroeger op de Pruimendijk, ik mende regelmatig een rondje snelweg gewoon op het fietspad, in het Oosterpark mende ik ook op het fietspad.

JustMePris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 08:50

Eliana schreef:
Ik woon er ook ongeveer naast, de ruiterpaden zijn niet heel breed, en liggen er nu aardig bij maar in de winter niet. Waar sta je nu? Ik stond vroeger op de Pruimendijk, ik mende regelmatig een rondje snelweg gewoon op het fietspad, in het Oosterpark mende ik ook op het fietspad.

Ik sta nu ook aan de pruimendijk. Ik weet dat er de andere kant op ook een park is volgensmij (nognooit geweest) maar dat is gelijk een stuk langer lopen/mennen. Maar op de ruiterpaden in het Oosterpark glibberde ik gisteren al weg.. heel jammer. En ik weet niet of er een boete oid kan komen als je je niet aan de ruiter paden houd als menner?

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:02

Ja je kan ook naar het park in Ambacht, dat is ook prima aan te rijden.
Maar verder weinig leuke buitenrij mogelijkheden, daarom pakte ik altijd de fietspaden, iig nooit een boete gehad en heb er een jaar of 8 gebruik van gemaakt :).

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:56

Bedoeld ze de gorzen niet met het andere park?

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:59

Ja de Gorzen kunnen ook nog, moet je ook op het fietspad

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:00

Oosterpark is hartstikke klein. Je kan wel het tunneltje onderdoor en doorrijden naar het Sandelingenpark, dan kun je een leuk rondje rijden.

JustMePris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 13:01

laura1987 schreef:

De gorzen ken ik niet. Ik bedoelde het wandelingen park. Ik kom zelf niet uit die regio en kom er ook vrij weinig, maar dat is evt nog een optie om te onderzoeken denk ik?

Waar ligt de Gorzen?

JustMePris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 00:20

JustMePris schreef:
laura1987 schreef:

De gorzen ken ik niet. Ik bedoelde het wandelingen park. Ik kom zelf niet uit die regio en kom er ook vrij weinig, maar dat is evt nog een optie om te onderzoeken denk ik?

Waar ligt de Gorzen?

Oh die autocorrectie. Had het helemaal niet door.......

Wandelingen park moest sandelingenpark zijn... :)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 04:54

JustMePris schreef:
laura1987 schreef:

Waar ligt de Gorzen?

Ik weet niet waar je op de pruimendijk staat, maar als je richting Oostendam loopt kun je op een gegeven moment een fietspad op, daar naar links dan het viaduct over de Rotterdamseweg op. Bij de stoplichten op het kruispunt kun je dan oversteken en daar liggen de Gorzen.