Laars zit heel lekker maar net te smal bij de enkels

Moderators: Coby, Nicole288, Dyonne, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

HorseTimeXL

Laars zit heel lekker maar net te smal bij de enkels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-20 11:21

Hoi allen,

Ik had petrielaarzen alleen toen ik ze kreeg stond ik net op een stal met alleen maar blubber en geen fatsoenlijke bak waardoor ja als ik met petrie laarsen zou komen ik een beetje buiten de boot zou vallen.. toen ben ik tussendoor nog paar maand voor de studie weg geweest en daarna toch mn chaps gebruikt en nu zijn mn kuiten toch iets gegroeid vrees ik waardoor ik nu half op mn rug moet liggen om met al mn kracht die rits dicht te krijgen. Niet zo best dus.

Nu zijn mijn trouwe ariat schoenen met chaps ook aan hun einde en gezien ik jarig was en korting kreeg van Divoza en van mn ouders mooie stalschoenen heb gekregen wilde ik toch kijken naar een laars. Nu zag ik bij Divoza de Blackburn laarzen een leuke actie. Van 159 voor 99 euro en met mijn korting was het nu 89 euro. Dus ik gister besteld, vandaag binnen en oef ze zitten heerlijk. Mijn voet zit gegoten in de schoen (slipt niet) en bij mn kuit zit het ook geweldig en zijn precies lang genoeg (heb lange benen en zijn niet te kort!).

Er is alleen een maar.. ze zitten bij de enkels best wat ruim. Of naja als ik ze gewoon aan heb zie je het niet maar wel als ik mn voet draai of hakken uitdruk als het ware. Een laars moet goed zitten anders ruilen. Alleen nu zit ik in een dubio dat de laars echt comfortabel zit en aanvoelt alleen net niet bij mn enkel.

Nu vroeg ik me af of daar misschien voevjes voor zijn om het wat op te vullen. Ze zijn van divoza dus verwacht niet dat ze kunnen worden aangepast. Ik zag wel andere topic alleen die zijn van ouder. Vandaar dat ik dit topic open. Kijken of er meer mensen zijn met dit probleem en hoe zij dit opgelost hebben :)

Afbeelding
Hier heb ik ze aan.

Willemijn

BoschA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:02

Hee, ik heb ze pas geleden ook besteld. Helaas voor een iets hoger bedrag dan jou :+ Jammer weer haha. Maar ik heb hetzelfde probleem, idd net te ruim bij de enkels. Verder wel mooie laars en lekker soepel. Ik heb er een dun zooltje in gedaan en het was al wel iets beter, maar het probleem is nog niet helemaal opgelost en denk dat een dikkere zool ook niet gaat helpen. Ik heb nog andere laarzen besteld bij Agradi en die sluiten wel weer beter aan maar wijken weer wat van boven en nu zit ik dus een beetje in dubio welke laarzen ik nu kies. Ik ben bang dat door de ruimte bij de enkel en het evt wat inzakken van de schacht het teveel gaat kreukelen wat weer nadelig is voor de rits die aan de zijkant zit. Lees dus graag even mee met de ervaringen van deze laars!

Sabbientje

Re: Laars zit heel lekker maar net te smal bij de enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:11

Je topic titel zegt te smal, je verhaal zegt te ruim bij de enkels.

Ik heb zelf voor buitenrijden mountian horse laarzen. Die vallen ook breed bij de enkel.
Daardoor heb ik altijd een dubbele sok aan, anders zijn ze voor mij te breed.
Indien je voet dan te klein word, kun je ook een beenwarmer gebruiken

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-20 14:31

Chips kan het niet veranderen. Het moest te breed zijn uiteraard.

Misschien is zo beenwarmer wel een goed idee ja. Of iets van een lapje. Draag sowieso altijd al dikke paardrijsokken.

@BoschA, o dat is balen haha. Maar inderdaad herken het echt. Het leer is super soepel en de schoen fijn stevig. Glip er niet uit.

HorseTimeXL

Re: Laars zit heel lekker maar net te smal bij de enkels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-20 23:11

Had mijn oude paardrijsokken kapot geknipt en deze om mijn enkel gedaan 2 laagjes en het werkt perfect 1. Het zit prima en schuift niet en 2. Het vult precies genoeg op :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie