Vandaag werd ik weer eens herinnerd aan waarom ik beter met handschoenen kan rijden ( of andere teugels). Ben gevallen en de teugels zijn door m’n hand getrokken ( wilde niet loslaten haha), met gevolg brandwonden op m’n hand. De teugels zijn van die gewone webband teugels, met die stopjes erop..
Nu reed ik eerder altijd wel met handschoenen maar ben zonder gaan rijden ivm gemak: maak graag eens een foto onderweg met m’n mobiel en dat lukt slecht met gewone handschoenen.
Handschoenen van Roeckl kun je je smartphone mee bedienen. Ik heb meerdere paren van Roeckl.
[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer... Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.
Rsl is heel dun althans de variant wat hier te krijgen is Ik heb ze ooit besteld omdat ik dacht dat het de andere variant was maar die schijnt hier niet te koop kan ze nergens vinden
Ik vond ze echt enorm dun zit als n 2de huid je merkt t nauwelijks
Het is de reno of venedig die zijn echt heel dun Zie nu dat die dikke wel verkrijgbaar zijn tegenwoordig dat is de davos
De davos heb ik altijd en die gaan een half jaar tot jaar mee met zn 6 paarden per dag te rijden en/of longeren
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 20-09-20 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Freedom's Total Eclipse S dressuur (DE) Freedom's Shadow2 S dressuur (DE) Z2+17 Freedom's Alona avalon B dressuur Freedom's Gentlegiant's Lancelot
Ik rijd ook met roeckl handschoenen. Als de bovenlaag eraf gesleten is kun je inderdaad je telefoon niet meer bedienen. Een nieuw paar doet dan weer wonderen.
Ik heb alleen de winter versie. Ik rij in de zomer iever zonder handschoenen.
Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]
Vreselijke ervaring met Roeckls. Ik weet niet wat ik fout doe, maar al 3 paar binnen de week gewoon stuk... Nu Uvex, winter Global en ook eens een paar van Felix Buhler en die houden het langer vol bij mij...
Kun je andere teugels lenen om het verschil te proberen? Of gewone leren teugels? Die ik heb, die Cottongrip, heb ik nog nooit branderig gevoel mee gehad. Durf er rustig mee te rijden met blote handen. (Met wandelen aan halstertouw of leadrope doe ik wel handschoenen aan bijvoorbeeld.)
Het ging mis door t vallen, haha. Dat ging hard, pony wilde wegrennen en ik hield vast. ( uiteindelijk knapte de teugel maar de blaren en brandplekken Staan in m’n hand). Op zich kan ik met elke teugel fijn rijden, maar t gaat me om als t mis gaat
SuusEquus massages voor paarden Volg me op insta en Facebook
Roeckls zonder vingers of elk merk zonder vingers. Handpalm, aanzet van je vingers en zwemvliezen zijn afgedekt. Vingertoppen vrij om je telefoon te bedienen.
Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.
De roeckls kun je idd met een beetje je best doen prima je telefoon mee bedienen. Maar ik heb reserve handschoentjes van de Decathlon en die schelen een slok op een borrel qua kosten maar zijn nog even fijn, en zelfde idee qua telefoon!
oh en je hebt van die handige bewegingen en/of sneltoetsen die je in kan stellen op je telefoon om snel een foto te maken onderweg. Ik heb wel eens gehad als ik 2x snel op mn hometoets klikte ik bij de camera uitkwam, en dan volumetoets omhoog ofzo om een foto te maken
Ik heb handschoenen van Roeckl, zijn al oud en hebben geen mogelijkheid om de telefoon te bedienen, maar dragen heel fijn. Daarnaast nog Uvex handschoenen, feitelijk zelfde verhaal. Beide merken vind ik prettig om te dragen, goede pasvorm (is natuurlijk per persoon verschillend), goed teugelgevoel en sterk materiaal.
Soms moet je uit je comfort zone stappen, om je doel te bereiken. B+11, L1+10, L2 +2
Ik rijd ook liever zonder. Maar dan zal ik voor andere teugels moeten kiezen
Nee joh, gewoon blijven zitten en anders los laten...
Ik rijdt ook met Roeckl maar ze zijn niet altijd handig inderdaad met de telefoon bedienen. Mijn camera kan ik tegenwoordig met de knopjes aan de zijkant bedienen, tenminste aan zetten en een foto maken. Belichting/inzoomen en zo lukt niet met handschoenen.
Life is short....SMILE while you still have teeth!