laarzen te breed bij enkel.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

galopje2000

laarzen te breed bij enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 21:00

hoi allemaal!
zoals sommige van jullie misschien wel weten heb ik een tijdje geleden een paar laarzen gekocht.
alleen.. nu de laarzen wat aan het inzakken zijn merk ik dat ze ongeveer bij mn enkel te breed zijn.
nou vroeg ik me af of je dat kan laten corrigeren. zo ja, hoeveel kost het dan? of zijn ze gewoon te breed en kan je dit niet corrigeren?
alvast bedankt! :)

Miepie77

Re: laarzen te breed bij enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:02

Ik heb hetzelfde probleem, altijd los om de enkels, dus ik lees even mee ;)

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 21:29

niemand?

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 21:32

Ook hetzelfde probleem, vooral bij Petrie. Heb nu ook een paar Cavallo polar jump, die sluiten wel mooi aan bij mijn enkels, nog wel te ruim rond de kuit.
Heb gevraagd of de Petrie ingenomen kunnen worden, dit kan niet, dus verkoop ik ze, want mijn enkels zwemmen er nu al in en ze zijn niet eens ingezakt.

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 21:52

Ja de laarzen waarbij ik het heb zijn ook petries! Ze zijn niet aangemeten maar ze zaten wel best goed. Totdat ze in gingen.zakken...

youaremylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:41

Ik heb dus zo'n soortgelijk probleem, mn laarzen zitten bij mn voet helemaal goed, bij mn enkels okey, maar ik heb dus laarzen met rits en ik krijg mn laarzen wel gewoon dicht maar bij mn scheenbeen (zo heet dat toch? hahah, aan de bovenkant van mn laars) past het dan net zegmaar dus als ik dan aan het rijden ben dan gaat mn rits vaak een stukje open :')
Iemand zei tegen mij, ja dan koop je jodphurs en chaps, dat zou misschien dan wel een oplossing zijn, maar ik weet niet, ik hou er niet van om daarmee te rijden, ik vind laarzen gewoon veel fijner. Maarja als ik nieuwe moet, wat ga ik dan kiezen? Als ik een maat groter neem dat is het weer te ruim bij mn voet en enkels, en al zou ik laarzen op maat laten maken dan heb ik dat probleem misschien niet meer maarja dat is meestal best wel duur en aangezien ik nu geen wedstrijd rijd heb ik heb daar eigenlijk niet voor over. En laarzen zonder rits vind ik ook niet echt fijn omdat ik ze dan altijd zo moeilijk uit krijg hahah
Maar uh tsja nee, ik weet t dus ook niet

DJumpingboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:34

Ik denk dat het handiger is om met cheps te rijden (weet niet of ik het goed schrijf). Dit werkte bij mij er goed

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:47

DJumpingboy schreef:
Ik denk dat het handiger is om met cheps te rijden (weet niet of ik het goed schrijf). Dit werkte bij mij er goed

waarom zou dat beter zijn, sinds ik met leren rijlaarzen rijdt wil ik niets anders meer hoor :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:37

Ik heb hele stevige kuiten en smalle enkels en om die reden geen Petrie meer aangeschaft. Ik heb nu Derby laarzen (Gold Jumper), deze lopen perfect mee in de vorm van mijn been.

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 19:38

DJumpingboy schreef:

als ik train rijd ik met chaps, maar ik wil mooie laarzen voor wedstrijden.
ik ga mijn petries te koop zetten (dus wie er intresse heeft, PB)
en waarschijnlijk de mondonis kopen :)

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 19:39

joannanhx schreef:
Ik heb dus zo'n soortgelijk probleem, mn laarzen zitten bij mn voet helemaal goed, bij mn enkels okey, maar ik heb dus laarzen met rits en ik krijg mn laarzen wel gewoon dicht maar bij mn scheenbeen (zo heet dat toch? hahah, aan de bovenkant van mn laars) past het dan net zegmaar dus als ik dan aan het rijden ben dan gaat mn rits vaak een stukje open :')
Iemand zei tegen mij, ja dan koop je jodphurs en chaps, dat zou misschien dan wel een oplossing zijn, maar ik weet niet, ik hou er niet van om daarmee te rijden, ik vind laarzen gewoon veel fijner. Maarja als ik nieuwe moet, wat ga ik dan kiezen? Als ik een maat groter neem dat is het weer te ruim bij mn voet en enkels, en al zou ik laarzen op maat laten maken dan heb ik dat probleem misschien niet meer maarja dat is meestal best wel duur en aangezien ik nu geen wedstrijd rijd heb ik heb daar eigenlijk niet voor over. En laarzen zonder rits vind ik ook niet echt fijn omdat ik ze dan altijd zo moeilijk uit krijg hahah
Maar uh tsja nee, ik weet t dus ook niet

misschien kan je ze laten oprekken?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:40

Ik heb de Petrie Coventry. Die sluit heel nauw aan bij de enkel. Ik heb daarom ook geen probleem met dat mn laarzen te breed zijn bij de enkel.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:47

Het is per model verschillend hoe ze aansluiten bij de enkel. Je hebt vrij rechte modellen, de klassieke dressuur modellen, welke ruim om de enkel zijn.

De nieuwere en moderne modellen zijn vrijwel allemaal slank om de enkel. Als die toch te ruim zijn, dan zou je een maatwerk laars moeten nemen welke over het gehele been wordt aangemeten en dus altijd mooi omsloten zit om je gehele been.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:48

De Niro valt ook heel smal om je enkels. En de Petrie Polo, vind ik, ook.

Freya25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:14

Ik heb ook leren laarzen die redelijk wijd zitten bij mijn enkels, maar ik dacht altijd dat dit niet zo'n probleem is. Horen ze juist strak te zitten bij de enkel of mag het ook wat wijder?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:07

Het mag ook wijder. Net wat jezelf fijn vind zitten.

Noemig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:39

hoihoi vraagje,

Ik heb net deze laarzen gekocht.
zoals jullie zien zijn ze te wijd om mijn enkel.
Gaat dit kapot? Dat er scheuren inkomen of iets dergelijks?
Of zeggen jullie kan wel?

Bijna geen enkele laarzen passen mij namelijk omdat ik korte kuiten heb dus ik was al blij dat deze passen. Alleen nu zijn ze dus een beetje wijd...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding