Voorbeeld:
Vandaag was ik op wedstrijd en de rubriek begon om 9 uur. Ik moest als 17e, dus ongeveer rond kwart voor 11, 11 uur, afgaande op een gemiddelde van 8 combinaties per uur.
Ik was er al 5 over half 10. Toen waren er nog geen uitvallers bekend bij de ringmeester. Rustig een beetje rond gekeken, betaald en toen naar de losrijring om te kijken hoe ver ze al waren.
Nummer 9 ging de ring in, dus ik dacht: ik zal maar eens rustig op gaan zadelen. 1 combinatie later kom ik dus terug met paard en al, zegt de ringmeester: Ik zou maar opschieten, want je moet meteen de ring in....
WAAAAATT??? Dat kan niet, ik was nr. 17! Nummer 10 was er nog, nummer 11 had op laatste moment dus afgebeld en de nummers 11 t/m 16 waren niet op komen dagen.

Ik moest dus, na 5 minuten losrijden, waarvan er minimaal 2 rodeo waren omdat Imker dus geen zin had in een superlosrijsnelheid en ik er bijna langs lag

Heel mijn proef heeft hij lopen kloten, niet nageeflijk te krijgen en het was een totale ramp.
Het secretariaat was niet ontvankelijk voor commentaar, dus daar had ik ook niets aan. Volgens haar had ik moeten zeggen (LUID en duidelijk) dat ik nog niet klaar was. Dat DEED ik ook, alleen die man luisterde niet

Had ik mogen weigeren om zo vroeg te moeten starten of stonden zij in hun recht?
Ik was niet de enige die commentaar had, het secretariaat werd platgelopen door boze amazones.