dit was hem bij aankoop. hij ziet er op zich nog wel oke uit maar schijn bedriegt. De bodem en zijwanden zijn hier al aan het rotten.

Eerste stap was om alles eraf te halen, dat begon met de kap. Om deze trailer zit een alu strip met een rubberen inlage, het rubber kun je er zo uit trekken. Vervolgens worden alle schroeven zichtbaar waarmee je de kap los kan halen. Deze was ook nog vast gekit dus op een paar plekken ondersteunen en met een beitel de kap overal los geslagen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-RTBVOCX4.jpg
Vervolgens de kap eraf getild. Op zich is deze niet zwaar maar wel erg instabiel wanneer hij los komt. je merkt ook dat hij dan een stuk kwetsbaarder is. Maar hij is er heel en goed af gegaan.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-VDGYKAON.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-TGN8NATH.jpg
Vervolgens de zijwanden en de bodem eruit. Ik moest eerste de trapbescherming nog verwijderen voordat ik bij de bouten kon komen. en aan de achterzijde zaten de zijwanden vast met popnagels die uit geboord moesten worden. sommige bouten draaiden vrolijk mee bij loshalen en hoe heb ik met een slijptol door geslepen. Verder is het ook een beetje breken.
de bodem hebben we iets opgewipt en er vervolgens klossen onder gelegd. Daarna in stukken gezaagd. Deze was echt enorm zwaar met de gietvloer erop.
De klep hebben we er eerst af gehaald (zit een klein nokje die je los moet halen, dan schuif je hem er zo af)en vervolgens uit elkaar gehaald. de omlijsting is ook voor een groot deel bewaard gebleven. dit geld ook voor het deurtje voor. Profielen zijn ontzetten duur. Dus mochten deze goed zijn bewaar ze dan.

metalen delen zijn hier en daar wat beschadigd en daardoor kwetsbaar voor roesten. Deze zijn behandelt met zinkspray. kosten bus 12,50
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-Y67CQXLI.jpg
vervolgens alle platen op maat gezaagd. meest handig is om de oude platen op te meten en deze maten weer te gebruiken. Mijn schuine delen aan de voorzijde waren bij de ouder situatie opgedeeld. Dat scheelt 1 plaat in aanschaf. Echter wilde ik dit niet in de nieuwe situatie, en ik wil graag een zadelruimte voorin (die ik eruit kan halen) dus heb ik een extra kleinere plaat besteld. tijdens leveren wat mis gegaan waardoor het toch een grote was. Maar is met de prijs netjes op gelost. alle kopse kanten behandelt met houtlijm. (dit trekt er namelijk in voor betere bescherming)
bodem 170 bij 310, 194,30 ex btw
wanden klep 153 bij 305, 114,82 ex btw totaal 4 platen
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-DSNKD7JF.jpg
Onderstel nagekeken, en waar nodig weer beschermd. Vervolgens de wanden, en koppel strips er weer op.
Randjes tussen hout en metaal allemaal afgedicht met bouw silicone kit voor buiten. 9,79 al met al 5 bussen gebruikt
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-8PYOZGLU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-CIMUHWHU.jpg

toen ook gelijk de kap er weer op gezet, dan kon ik "droog" werken. met rvs schroeven.

oude strip weer om de kap. (makkelijk schoon te maken met schuurmiddel en een sponsje) en de strips om de deurtjes voor geplaatst (bevestigd met montagekit €12,49). deze prijzen vielen nog mee en heb ik dus nieuw gehaald. €9,79
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-6FKQCSGV.jpg
elektra werkt allemaal nog goed, alleen even een beschermkapje gehaald €2,50. en een klein u profieltje voor ophanging van de remkabels. deze zouden anders opgehangen worden aan de bodem. Wat ik dus niet wil ivm rotten. €4,12
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-Y6IXEOKI.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-N8NWT4J3.jpg
zoals op de bovenstaande foto te zien is waren mijn reflector driehoeken ook niet goed meer deze zijn ook vervangen. 1,32
vervolgens de bodem gaan zagen en plaatsen. Ook deze kopse kanten zijn behandelt. en ook de bodem in afgekit.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-SAWPDDDI.jpg

de klep er weer op. als eerste de omlijsting er weer op gemaakt. (uiteraard schoon gemaakt en beschermd, bevestigd met montagekit, en met siliconen kit afgedicht) dan de draagbalkjes weer aan de trailer schuiven. De plaat op de trailer zetten en de sluitingen plaatsen. €5,70. daarna de balkjes aan de plaat bevestigd.
rubbers €0,91

vervolgens de deurtjes aan de voorzijde. ook deze strip is weer gebruikt. ik heb bij moeten halen omdat ik 2 deurtjes wilde. deze zijn 15€ per meter dus was blij dat ik maar 1 deurtje hoefde. verder heb ik het geluk gehad rest stukken te kunnen kopen.
hang en sluitwerk haak 3,79, oog 1,68, ketting 0,50, scharnier 3,30
Ook al het hang en sluitwerk is met siliconen kit afgedicht.

van de week de sparborden geplaatst, en afgekit. €24,79 en de reflectoren aan de zijkant (montagekit) 1,24

geluk gehad bij een mannetje in friesland, deze verkoopte ruber matten. Daar en stuk op gehaald. moet hem nog op maat snijden maar heb hem er al wel even in gelegd. €75
en een nieuw dak luikje gekocht omdat ik de oude toch niet wat vond. 2e hands 10 euro

koppeling was ook versleten, dus daar moest een nieuwe op. ik wilde graag een trailerslot die ook tijdens het rijden gebruikt kan worden dus die zit er ook op nu. (koppeling €30,99, slot €79,75)

wat ik nu nog moet is, lagers vervangen, het rubber op de klep, trapbescherming, en het tussenschot plus stangen. de stangen ga ik ook vernieuwen. heb de sluitingen al 6,20 en de buizen heb ik gratis kunnen bemachtigen.
ben al aan het rond kijken geweest en ik verwacht hier nog zo'n 200 euro aan kosten
totale kosten komen dan op ca 1500 euro. schroefjes moet je er nog wel even bij rekenen, dat heb ik niet allemaal bij gehouden, maar dat kost de hele wereld ook niet. ik had bv voor 10 euro al een hele lading slotbouten met borgmoeren.
dit is het eindresultaat tot zo ver.

dan gaat hij voor een beurtje, waarbij de remmen schoongemaakt/ afgesteld worden de remkabels gevet, en nieuwe bandjes erop. maar das meer onderhoud.
Verder loont het echt om goed te zoeken naar materiaal. de prijzen lopen echt enorm uiteen. de sluitingen voor de klep bv heb ik ook gezien voor 15 euro terwijl ik er net iets meer dan 6 euro voor heb betaald.
laatst bij de trailerboer geweest want die had gratis trailercheck dagen en mooi compliment gekregen over het opknappen van de trailer
