Eigen trailer, waarom wel/ niet

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Eigen trailer, waarom wel/ niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 18:13

Al een tijdje zit ik te dubben.
Wel of geen eigen trailer aanschaffen.
Mag met onze auto gewoon met een b rijbewijs rijden, gewichten allemaal op orde en dat is allemaal geen issue.

Nu ga ik praktisch nooit met de trailer op stap, keren per jaar op 1 hand te tellen. Reden: nooit zoveel zin in het geregel rondom huren ( op tijd ophalen; retour, het is niet “ van jezelf”, soms vind ik dan die 65 euro voor een weekend niet de moeite voor “ een lesje/ ritje/ ...)
Maargoed. Een tweedehands trailer kost natuurlijk wel een bak geld en haal je dat er dan uit...

Ik rijd geen wedstrijden, geen les.
Maar anderzijds... zou er een trailer staan... zou ik dat dan misschien weleens doen? Keer endurance? Keer weer een Trec? Mooie rit in Duitsland? Naar zee?

Ook zou ik het wel een veilig idee vinden, mocht ik met spoed naar de kliniek moeten...
Wat gaf bij jullie de doorslag?

MoOtJuHh

Re: Eigen trailer, waarom wel/ niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:17

Hier wordt de trailer voor meer gebruikt dan alleen paardenvervoer. Dat gaf de doorslag. De motoren kunnen erin, maar ook verhuizen gaat er meer dan prima mee. Daarnaast is die ook handig als 'mobiele' werkplaats. Zo kun je ook met slechter weer gereedschap 's nachts buiten laten zonder alles weer helemaal te moeten afbreken.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:19

Bij mij de doorslag was dat ik van niemand afhankelijk ben en spontaan mijn eigen ding kan doen.

Ene keer ga ik ieder weekend naar het bos soms voor korte ritjes,puur omdat het kan.

Ga nu vaker naar"onbekende" plaatsen om daar te rijden.
Naar de zee is een dagtaak maar ook dat gedaan en dat was onvergetelijk!

Verder spontaan eens trailer laden met de paarden.

En het belangrijkste; ik kan naar de kliniek wanneer het nodig is.

Trailer staat droog,uit de wind en iedere keer maak ik'm schoon. Nog nooit geen spijt gehad van de aanschaf. (Ook al staat die soms een 2 maand stil)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:27

Mijn paard had trailerangst.
Ik wilde oefenen voor de verhuizing en dat leek me met een huurtrailer erg onhandig. Heb daarom een trailer gekocht.

Vervolgens heeft de trailer een tijdje stilgestaan. Totdat mn paard geblesseerd was en ik in 2 maand tijd 15x naar de kliniek moest.

Inmiddels een 2e paard erbij. Al lekker naar t bos gegaan en ik denk ook weer aan wedstrijden.

Verder een ideale aanhanger tijdens de verbouwing :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:38

In eerste instantie een trailer gekocht om van niemand afhankelijk te zijn in geval van nood. Dan hoef je nooit iemand uit zijn bed te bellen, maar kun je opladen en naar de kliniek. Dat laden gaat bovendien sneller als je het regelmatig doet.

En ja toen we de trailer hadden gingen we steeds vaker en makkelijker op pad, je gaat er zeker wel plezier van hebben.

Verder hebben wij wel direct gezegd, hij word niet uitgeleend. Te veel verhalen van mensen gehoord die m stuk terug kregen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 18:39

Ja dat uitlenen.... ik zou dan de enige met n Trailer op stal zijn en voel m al aankomen...

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:42

Ik heb hem ook gekocht voor het vrije gevoel, onafhankelijk zijn van anderen en het veilige gevoel om snel naar de kliniek te kunnen als dat nodig moest zijn.
Verder wordt hij ook gebruikt om hooi te halen, grote spullen te vervoeren..
Heel blij mee en geen spijt van!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:42

Gewoon direct een banketstaaf ophangen dat uitlenen of een ander paard vervoeren niet kan ivm de verzekering. Dan haken de meeste mensen wel zonder al te veel gezeur af. :o

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:46

Wij wilden er al een kopen maar stelden telkens uit, tot we er idd een nodig hadden om naar de kliniek te gaan en ik dus eerst op zoek moest naar een trailer waar een trekpaard met veulen op kon.

De week erna stond er dus wel een eigen trailer :+

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:48

Ja ik leen hem ook niet uit, tenzij aan mijn beste vriendinnen die mij zelf hiervoor ook al uit de nood hielpen qua vervoer. Straatje zonder einde, uitlenen... Het kost mij ook geld, en rijk ben ik ook niet. Dus ik ben geen paardentaxi.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:52

Wij hebben wel een auto en trailer.
Het meeste word hij gebruikt voor andere dingen dan een paard.
En dit jaar toch een nieuw bodem laten plaatsen want hij moet veilig zijn.
Waarom dan toch een trailer? Als mijn paard dadelijk naar de kliniek moet wil ik niet eerst rond gaan bellen voor hulp, maar nu aankoppelen en wegwezen.

Uitlenen doen we niet meer na dat we hem ooit kapot terug hebben gekregen en er natuurlijk volgens de lener dat niet door haar paard was gebeurt.
Dus andere zoeken het maar lekker uit, wij moeten er ook hard voor sparen.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:53

Ik heb er al vroeg wel zelf eentje gekocht. Dat maakt alle verschil. Huren is echt zo'n gedoe. Op tijd weer terug moeten zijn, direct helemaal moeten schoonmaken als je na een vermoeiende dag thuis komt etc. En natuurlijk heel fijn om te hebben als grote aanhangwagen maar ook als er een keertje spoed is (in zo'n geval zou ik dan wel rijden voor mijn stalgenoten). Okee het is even een flinke uitgave maar als hij er eenmaal staat kost hij niet zo veel meer en ze gaan enorm lang mee.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:18

Ik ben zo blij met mijn trailer. Ik mocht de trailer altijd van een stalgenootje lenen, ontzettend fijn! Maar toen ik ging verhuizen, heb ik er zelf een aangeschaft. We hebben auto’s die de trailer kunnen trekken en ik heb m’n BE rijbewijs dus ik heb lekker veel vrijheid. Ga regelmatig op wedstrijd, bosrit ergens anders of met vriendinnen die elders staan, of naar het strand. En met de verhuizing kwam hij ook heel goed van pas!

Mijn paard heeft ook lange tijd laadproblemen gehad. Ik kon met mijn eigen trailer zo vaak oefenen als ik wilde, zonder het te hoeven vragen. Was voor mij ook een hele fijne bijkomstigheid!

En wat betreft het uitlenen, omdat ik altijd zo blij was dat ik de trailer van mijn vorige stalgenootje mocht lenen, ben ik er niet zo moeilijk in. Maar het gebeurd zelden. Maar als jij het niet wilt: gewoon zeggen dat je het niet wilt. Jouw trailer, jij bepaalt.

Nadeel: kost geld. Maarja, wat met paarden kost geen geld :Y) Aanschaf, eventuele reparaties, keuren. Ik doe dit jaarlijks maar het is geen verplichting.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:24

Muze schreef:
Ja dat uitlenen.... ik zou dan de enige met n Trailer op stal zijn en voel m al aankomen...

Nee is gewoon nee toch??

Wij gaan straks ook weer voor n eigen.
Mijn tweepaards was overbodig, te zwaar om in je eentje te hanteren, dus eruit getrapt.

Leen nu af en toe die van de staleigenaar, en daar zijn super afspraken over gemaakt.

Toch wil ik van de afhankelijkheid af. Als hij op pad wil, of zelfs samen, dan kan dat straks, nu niet.
(Anderhalve stop je moeilijk twee paarden in)

Vooral onverwachte bosritjes, en spontane wedstrijden, is wel fijn om vrij te zijn.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:25

Uitlenen doe ik ook niet.
Is even bot en misschien vervelend voor een ander maar geen spijt van gehad,1x uitlenen wordt algauw vaker...

Ooit wel eens een paard van iemand anders vervoert en de krassen staan nog aan de binnenkant van de trailer ;(

Iedere keer wordt ik daar aan herinnert dus ook geen paarden meer van andere erin.

(Heb jarenlang gespaard voor m'n trailer, nieuw gekocht en ben misschien daarin wat materialistisch ingesteld maar ja, het waren wel mijn centen) :o

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 19:28

Daar hebben jullie wel een punt.
Hoewel in geval van grote nood zou ik er nog over denken misschien...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:29

Mijn uitlenen was ook in geval van nood en stank voor dank terug.

Paarden kosten geld, hebben mensen dat niet is het niet mijn probleem. Was er meteen klaar mee voor altijd.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 19:30

Snap ik hoor. Ik zou me de ogen uit de kop schamen en alles tot de laatste cent terugbetalen als ik iets kapot zou terug geven.: maar helaas zijn sommige mensen niet zo..

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:33

Laat "sommige" in je laatste zin maar weg.

Zijn nog wel een paar goeie hoor maar je zit wel met de schade of de gevolgen ervan.

Vaak hoor je dan van "dat zat er al,dat doet mijn paard niet,etc"

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:37

Dat dus.
Ik ging toen nog wel wekelijks met de trailer weg en maakte hem elke keer schoon.
Mijn paard was er echt 1 die doodstil stond, dus zeker weten dat er geen dikke splinter hout af was.
Toen dus wel, maar nee kwam niet door haar paard.
Zo onfatsoenlijk. Maar ze hebben geen geld voor een eigen trailer, dus betalen kunnen ze ook niet denk ik.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 19:37

Geen stijl..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:39

Ik heb mijn trailer gekocht omdat ik graag met paard ergens anders in het bos wilde kunnen rijden en trainen, ook met het oog op endurance wedstrijden.

Toen die er eenmaal stond en het winter werd, bedacht ik me dat ik nu ook wel lid kon worden van de rijvereniging en dus in de binnenbak kon rijden bij slecht weer.
Toen bleek dat een lidmaatschap om vrij te rijden maar 8 euro pm goedkoper was dan een lidmaatschap met 1x per week les, dus dat maar gedaan.
En nu gaan we dus wekelijks op pad.
Voor ik m'n eigen trailer had heb ik er in 6 jaar tijd 3x een gehuurd, idd ivm veel gedoe vermeed ik dat liever.

Nu ga ik wekelijks naar les en gemiddeld wel minimaal 1x per maand elders buiten rijden, en ben ook weer dressuurwedstrijden gaan starten, wat ik zonder eigen trailer nooit was gaan doen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 19:45

Dus jij bent hem inderdaad ook echt gaan gebruiken, omdat je huren gedoe vindt... beetje vergelijkbaar wel met mij.
Neig nu erg naar een ja

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:48

Ik huurde altijd een trailer en leende een auto. Trailer kon na openingstijd voor de ingang van de verhuur geparkeerd worden dus op tijd terug zijn was niet nodig en altijd een knappe trailer mee.

Leenauto werd steeds meer gedoe, er kwam een kans voorbij om een goede tweedehands trailer te kopen en dus heb ik nu een trailer en huur ik een busje als ik op pad wil. Ik spaar nog voor een eigen trek-auto zodat ik mijn setje straks compleet heb :):) - en ik ook met mijn jonkie regelmatig op pad kan gaan. Die staat nu nog in de opfok dus ik kan mooi nog even verder sparen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:53

Muze schreef:

Ja en daar kan ik niet tegen

Ik leende mijn trailer altijd uit en ik had dus een witte polyester.
In nood moest ik naar de kliniek en niemand wilde/durfde te helpen...trailer gehuurd zat er geen stang bij en licht deed niet.

Kliniek afgebeld en paar dagen later trailer gekocht Atec redelijk veel me gereden
Kliniek, wedstrijden en bos met ander paard....echt leende ik um ook uit.
Borg betalen en alle kosten zijn voor de ander tuurlijk keek ik wel naar wie want de bijstandsmoeder kreeg um niet mee.

Helaas vorig jaar verkocht hij stond alweer 5 jaar stil.
Nu trailerloos maar bevalt me niet