Het gaat om een 1 1/2 paards Weijer trailer van Polyester en Dinsdag mag ik hem ophalen nadat er nog een trapwand en een gietvloer in is gekomen.

Nu was ik in de veronderstelling dat je met een B rijbewijs vrijwel altijd een 1 1/2 paards mag trekken mits je auto sterk genoeg is natuurlijk
Echter is dit het Maximum toelaatbare massa:Trailer

En mij werd dus geadviseerd hem terug te laten keuren naar 1300 voor mijn auto. Mijn paard weegt misschien zo'n 550 a 600 kilo:
Auto

Wat is wijsheid, want de een zegt weer dit en de ander dat. Mag ik er wel mee naar huis rijden om hem dan terug te laten keuren?
Zelf ben ik best leek op dit gebied en zoek ook naar tips om de trailer weer een beetje mooi te krijgen. Hij is verder wel in prima staat.
wil ooit nog wel een keer mijn E halen, maar dan meer omdat het gewoon makkelijker is, niet alle agenten, verzekeringen ed zijn meteen van deze regel op de hoogte heb ik wel eens gehoord. En ook het feit dat je dan gewoon met alles kan rijden, zonder druk te maken over gewicht, laadvermogen wel niet etc...
Gokkend dat de trailer zo'n 650kilo gaat wegen lukt dat nog wel met een paard van 600kilo.