Met je paard alleen op vakantie, tips gevraagd!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosje8

Met je paard alleen op vakantie, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 21:51

Hoe doen jullie dat met je paard alleen op vakantie?
Het lijkt mij geweldig, ik heb ook wel wat leuke plekken gezien.

Maar hoe doe je dat met andere mensen en hun paarden?
Ik ben een beetje 'bang' dat mijn paard ineens alleen staat en dan niet meer in zijn paddock of wei wilt blijven.

Hoe zijn jullie ervaringen, is het heel stressvol of ook echt leuk voor je paard?

Random tips zijn allemaal welkom :D

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:53

Rosje8 schreef:
Hoe doen jullie dat met je paard alleen op vakantie?
Het lijkt mij geweldig, ik heb ook wel wat leuke plekken gezien.

Maar hoe doe je dat met andere mensen en hun paarden?
Ik ben een beetje 'bang' dat mijn paard ineens alleen staat en dan niet meer in zijn paddock of wei wilt blijven.

Hoe zijn jullie ervaringen, is het heel stressvol of ook echt leuk voor je paard?

Random tips zijn allemaal welkom :D

Je kunt even mailen met de Reeënwissel in Drenthe, zij hebben goede voorzieningen en 5 stallen met paddock vrij voor gasten. Tjitske wil best met je meedenken in hoe je paard het beste kan staan daar en of die een maatje nodig heeft of niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 07:59

Idd daar moest ik ook aan denken. En alleen staan, wij gaan met gezin en 1 paard. Nooit problemen mee gehad. Paarden staan vaak in het zicht van andere paarden, en ze zijn nooit allemaal tegelijk weg. Bij de Reeenwissel staan ze in paddocks met altijd zicht op andere paarden. En als je niet alleen buiten wil rijden kun je altijd aansluiten bij een groep van henzelf, die met de manege paarden naar buiten gaan. Zelf ook paar keer gedaan om een beetje de weg te leren kennen.

Andere opties die ik ken: Camping Boszicht in Laag Soeren, en manege en camping Samoza in Vierhouten.

Bij Boszicht staan ze in de wei met constant zicht op andere paarden, en bij Samoza hebben ze een ruime uitloop vanuit stal waar ze ook nooit alleen staan, altijd zicht op andere paarden. Daardoor staan ze lekker rustig. Die van ons vond die uitloop vorig jaar echt heel leuk. Heeft overdag alleen maar lekker buiten gestaan. Bij Boszicht wel eens gehad dat paard de hele wei kapot liep, maar dat had er meer mee te maken dat niet iedereen die daar komt even goed met paarden om kon gaan wat voor onrust zorgde. Zomaar paarden die elkaar niet kennen bij elkaar in de wei zetten waardoor alle paarden over de flos gingen :+ .

Dat vind ik het voordeel van Samoza en de Reeenwissel. Beide gerund door echte paardenmensen, daardoor veel rust onder de paarden en alles netjes voor elkaar.

Suliko

Re: Met je paard alleen op vakantie, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:05

Ligt heel erg aan het paard denk ik. De een trekt zich niets aan van andere paarden en vermaakt zich prima op zichzelf (wel vaak zolang er andere paarden in zicht staan die rustig zijn) en de ander raakt er wel gestresst van. Is toch een kwestie van uit proberen.

Zo ken ik er een die prima alleen op pad kan gaan. Maar als hij ergens samen aankomt met een paard en dan alleen vertrekt of achterblijft, dan rent hij naar het eerste het beste paard toe wat hij ziet. :')

Ik zou het gewoon proberen en het zelf inschatten, jij kent je paard het beste. Hoe is hij in vreemde situaties? Gaat hij dan plakken aan andere paarden of blijft hij rustig op zichzelf? Zoek een stal uit waar hij een eigen plekje heeft maar waar meerdere paarden in de buurt staan. Kunnen neuzen is dan vaak ook wel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:42

Tip, bespreek dat vooraf duidelijk met de accommodatie en leg goed uit wat je wenst voor je paard. Ik heb vorig jaar hierdoor mijn vakantie moeten afbreken. Duidelijk gezegd dat mijn pony prima alleen kan staan zolang er paarden omheen staan. Dat was zogezegd geen probleem maar eenmaal daar bleken we een andere definitie van 'omheen' te hebben :+

Jor1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:46

Camping de Schelphoeve in Ellemeet.

Top locatie voor je paard en voor jou, vlakbij het strand.

Fijne eigenaresse welke je zeker kan helpen met eventuele vragen etc.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:55

Ik ben op dit moment alleen op reis met mijn paard. Nouja mijn vriend en hond zijn ook mee voor de gezelligheid.
We staan op camping boszicht en mijn paard staat lekker rustig in een paddock met zicht op andere paarden. Tip, zoek contact met andere ruiters en vraag wanneer ze een ritje willen maken of vertrekken dan kun je tegelijkertijd ook op pad of kun je in de gaten houden of je paard zich druk maakt bij vertrek.

Rosje8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 08:43

thanks voor de tips allemaal!

Ik heb contact met locaties zodat ik kan kijken wat goed bij onze wensen past :D

Hoefijzer2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:52

Zoek een goede camping waar paarden mogen komen.Denk aan hufkarren paarden die worden gehuurt voor vakanties.Vaak hebben die een weide voor de paarden.Mijn bij rijdpaard blijft met vakanties thuis.Daarom ben ik er om hem beweging te geven