Ik had een vraag. Ik heb een hartstikke leuke ruin alleen soms zeg ik wel eens, volgens mij zit er bloed van een ezel in
.We zijn inmiddels 7 weken geleden verhuisd naar een nieuwe stal. Hij staat nu met soortgenoten ik de paddock of op de wei en lijkt het erg naar zn zin te hebben. Op de vorige stal stond hij alleen. Nu kom ik op een probleem dat zodra ik hem op stal wil halen dat hij halverwege gewoon stil staat (hij is dan al uit de paddock of de wei) en niet naar binnen wil. Wat ik zie is dat hij dan veel achterom kijkt. Als we eenmaal het hoekje om zijn zodat hij de rest niet ziet merk ik dat hij wat gespannen wordt en juist een beetje voor mij uit wil lopen. Eenmaal in zn stal wordt hij vaak wat rustiger. Van stal naar de paddock of wei brengen is geen probleem. Dan moet ik juist opletten dat hij mij volgt in plaatst van dat ik hem aan het volgen ben.
Ik vind het lastig hoe ik hier mee om moet gaan. Ergens wordt ik mopperig. Maar mijn gevoel zegt dat dat niet het juiste is om te doen omdat hij steun zoekt bij de groep. Maar toch is het wel de bedoeling dat hij mee gaat. Nu los ik het soms op met een wortel voor zn neus te houden maar dat is zeker niet de juiste oplossing.
Ik ben heel benieuwd of jullie tips hebben. Hem uit de paddock of wei halen is geen probleem. Hij komt gewoon naar mij toe.
Willemijn
Binnen het half uur na een verhuis staat mijn paard al te grazen, heeft ze gerold, en lijkt het alsof ze ergens al jaren staat