Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
troi schreef:Ze is jou aan het trainen terwijl jij haar zou moeten trainen.. Zou je dit van je grote friezen pikken?
rina schreef:troi schreef:Ze is jou aan het trainen terwijl jij haar zou moeten trainen.. Zou je dit van je grote friezen pikken?
Grinnik dit was ook mijn gedachte. Ze traint je, en jij doet precies dat wat zij wil nl achteruit gaan. Claim je space. Zegt zoveel zij moet uit jou ruimte blijven tenzij jij haar vraagt erin te komen. Dus zodra zij begint te dreigen, op haar af en in het begin zul je echt even heel hard moeten worden en haar weg jagen. In geval van een echte dwarskop zul je mss zelfs een zweep mee moeten nemen, en er duidelijk mee moeten worden dat jij niet gediend bent van haar gedrag. En dat jij de leider bent van de 2, niet zij. Ik zou ook zeker adviseren wat grondwerk lessen te nemen, want dit gedrag heb je er en niet zomaar uit, en jij zult daarvoor heel sterk in je schoenen moeten staan.
josien_m_ schreef:Als werkelijk je vraag is wat je kunt doen, is het antwoord simpel: geen voer of emmer meenemen tussen de paarden. Dat geeft hun stress en dat is onnodig! Voorkomen is handiger dan willen straffen, zo hoef je geen geweld te gebruiken en blijft het prettig voor iedereen.
Een leider van je paarden word je nooit; je bent geen paard. Je kunt wel de baas spelen en dat is zeker niet altijd fout, maar geweld kun je zoveel mogelijk voorkomen.
josien_m_ schreef:Nee, eten is van het paard. Je hoeft als mens niet alles te bepalen. Een paard heeft een eigen leven met eigen angsten, behoeftes en wensen. Wat is er tegen daar zoveel als mogelijk rekening mee te houden?
maar dat heeft ook met huisvesting te maken gehad denk ik.