Camera mee op lange ritten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xKatinkii

Camera mee op lange ritten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 11:05

Hey!

Ik ga over 1,5 week op paardrijvakantie en wil graag mijn spiegelreflexcamera mee te paard. Ik heb een vrij grote cameratas die ik eventueel mee kan nemen, hier zitten clipjes aan waarmee ik hem wel aan mijn broek kan klikken, maar ik weet niet hoe leuk mijn camera al dat geschud gaat vinden. Hebben jullie nog ideeën over hoe ik mijn camera mee kan nemen?

Groetjes Katinka

8nnemiek

Re: Camera mee op lange ritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:15

Zou een rugzak niet fijner zijn? Die stoot minder snel ergens tegen aan dan een tas die aan je broek hangt. Verder kan een dslr best wel tegen een stootje en hobbeltje, dus ik zou me niet te druk maken om het schudden.

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 11:18

Ik wil hem graag onderweg snel kunnen pakken om bijvoorbeeld een mooie omgeving te kunnen fotograferen. Verder heb ik mijn stuitje zwaar gekneusd, paardrijden gaat in principe nog maar weet niet hoe leuk het met rugtas is.

Ik neem in ieder geval een rugtas mee, dankjewel voor het idee!

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:41

Ik zou het eigenlijk gewoon niet doen... Ook met het risico als je er af valt, al dat geschud lijkt me ook niet goed. Ik ben zelf op trektocht geweest en toen heb ik gewoon een telefoon meegenomen.

Die kan je makkelijker wegstoppen en ik denk dat je toch geen tijd gaat hebben met instellingen etc.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 11:55

Kun je niet gewoon een kleine systeemcamera halen? Die zijn makkelijker mee te nemen en kun je toch leuke foto's mee maken

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 12:05

Ivm corona heb ik niet kunnen werken, een systeemcamera kopen zit er helaas niet in voor mij financieel.

Telefoon gaat sowieso mee voor de echte onderweg foto's.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:07

Zou je niet beter voor een zadeltas kunnen gaan? Lijkt me veiliger en stabieler

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:10

Paardrijden met een zware camera is niet comfortabel en niet veilig. Als je valt heb je een probleem. Je camera is dan bijna zeker stuk, maar ga maar na wat er met je zelf gebeurd als je land op die harde camera...

Dan kun je hem beter aan je zadel proberen te hangen, maar dan goed opletten dat het nog wel comfortabel blijft voor het paard ivm punt belasting.

MANON3009

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:30

Ik zou ook niet paardrijden met een zware en dure camera. De meeste spiegelreflexcamera’s zijn niet goedkoop en als je dan valt en je camera is stuk is het wel heel erg balen! Ik zou gewoon foto’s maken met je gsm :j

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:32

Ik zou inderdaad lekker je telefoon meenemen en je camera als je zonder paard bent. Tegenwoordig zijn de telefooncameras behoorlijk goed :)

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 17:58

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 19:01

Bedankt voor de tips. Camera niet mee heb ik natuurlijk ook overwogen, maar gezien we dagritten gaan maken en maar met zijn tweeën zijn, wil ik graag gewoon onderweg even kunnen stoppen voor mooie foto's.

Ik heb inmiddels een bevestigingssysteem aan mijn cameratas gemaakt, waardoor ik hem als schoudertas kan dragen terwijl hij aan mijn broek vast geclipt zit. Van de week even testen of ik er goed mee kan rijden!