Heb hier al wat topics gezien over BE rijbewijs maar ik ben van België en weet dus niet of dit hetzelfde verloopt als in Nederland vandaar dus mijn topic.
Ik wil graag voor mijn BE rijbewijs gaan, mijn man heeft er al 1 (al een 10 jaar geleden gehaald) maar zou graag niet meer afhankelijk zijn van hem iedere keer als ik met de trailer weg moet, en kan ik lekker gaan wanneer ik wil en kan en hoef ik niet steeds te vragen kan jij dan?
Maar ik ben dus een echt stress kieken op dat vlak
Ik herinner me nog goed dat, bij het behalen van mijn B rijbewijs dat mijn been onophoudelijk bleef trillen, en serieus hard...met als gevolg dat alles uiteraard niet zo heel soepel verliep en ik gebuisd was.
Nu ik heb t uiteindelijk wel gehaald maar toch...als ik dan nu lees wat je allemaal moet kunnen/doen dan krijg het al Spaans benauwd.
Het is blijkbaar een hele lijst van maneuvers en voertuig controleren en openbare weg...
Maar moet je echt heel die lijst doen? Of is het lotje trek en moet je maar 1 maneuver doen en maar enkele vragen beantwoorden en dan nog de weg?
Viel het mee of was het vreselijk?
Toen ik mijn B rijbewijs moest doen was t nummertje trek en dat maneuver moest je dan doen, vragen over de auto zoals waar vind je bandenspanning of koelvloeistof ofzo moest toen allemaal niet en dan nog een ritje op de openbare weg.
Maar heb dus de indruk dat dit veeeeeel uitgebreider geworden is.
Wie heeft dus in België nog maar pas zijn BE rijbewijs gehaald en kan er wat meer over vertellen?
Alvast bedankt!