Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sky_As schreef:Altijd jammer dat mensen menen dat sommige alleen een cap kopen op hoe duur deze is. Als hij fijn zit, en de eigenaar vind hem mooi en heeft het geld ervoor over, waarom dan oordelen?
Sky_As schreef:Hij moet vooral inderdaad goed passen. Ik heb altijd goedkope caps gehad, BR, Harry's Horse etc. Beschermde ze goed? Vast wel....inmiddels voorzien van zo'n veel te dure KEP, en ja sorry voor degene die het niks vinden, voor mij is hij iedere euro waard.
Geen hoofdpijn meer, lekker luchtig, en ik vind hem mooi.
Als iemand helemaal tevreden is met zijn cap van 100 euro is dat toch prima. Het enige wat ik wel eens hoor van mensen dien dan zonder cap rijden, is het smoesje van hoofdpijn krijgen van de cap (je moet eens vallen zonder zo'n ding, dan weet je wat hoofdpijn is). Tegenwoordig hoef je geen hoofdpijn meer van je cap te krijgen (hooguit van de prijs), dan blijf je passen tot je de juiste gevonden hebt. Kost die 100 euro, prima! Kost die 500 euro, even slikken (misschien even sparen), maar ook prima! Alles beter dan zonder cap rijden.
Altijd jammer dat mensen menen dat sommige alleen een cap kopen op hoe duur deze is. Als hij fijn zit, en de eigenaar vind hem mooi en heeft het geld ervoor over, waarom dan oordelen?
Kidde schreef:Ik geloof dat KEP bijvoorbeeld wel extra veiligheidscertificaten heeft, maar het belangrijkste blijft dat een cap goed past. Verder moet elke cap die verkocht wordt aan dezelfde eisen voldoen, dus verder zit er in principe geen verschil in.
Vaak ventileren ze dan bijvoorbeeld wel beter, maar dat is vooral comfort in plaats van veiligheid.
Sammiex2000 schreef:MirandaMalik schreef:Zelf heb ik een uvex en die is licht en koel.
Ben der belazerd zo'n dure cap, je kan er beter mooi opzitten dan mooie kleding hebben.
Gelukkig doe ik ook hard m’n best om mooi te zitten. Is niet het een of het ander
__Maartje schreef:Ik heb een back on track EQ3 lynx cap gekocht, vond ik best prijzig vergeleken met bv. een Harry's Horse cap, maar deze cap is een stuk veiliger volgens een bepaalde Zweedse studie.
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... liger.html
Natuurlijk al van een tijdje geleden, maar ik heb verder nog geen andere cap gezien met zo'n extra veiligheidssysteem erin.
MirandaMalik schreef:Ik vind dat als je er mooi op zit en je paard goed rijdt de kleding niet belangrijk is.
Zit er iemand op die belabberd rijdt en er prachtig uit ziet toch stukken minder leuk om naar te kijken.
Als het allebei zo is kijk ik nog steeds niet naar dure kleding.
Dure en/of mooie kleding betekent niet automatisch beter.
__Maartje schreef:Ik heb een back on track EQ3 lynx cap gekocht, vond ik best prijzig vergeleken met bv. een Harry's Horse cap, maar deze cap is een stuk veiliger volgens een bepaalde Zweedse studie.
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... liger.html
Natuurlijk al van een tijdje geleden, maar ik heb verder nog geen andere cap gezien met zo'n extra veiligheidssysteem erin.