Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
.FleurSandro schreef:Mijn paard stond in de polder waar veel windmolens stonden, ook op het terrein zelf. Ik heb er nooit wat van gemerkt en mijn paard ook niet. Er is alleen 1x een blok ijs van de wieken van de windmolen afgevlogen, dwars door het dak van de binnenbak en op iemands auto, dat was iets minder
LDRD schreef:Geen ervaring tot nu toe. Er zijn komen echter wel windmolens in de nabijheid.
In het hele proces van vergunningen en inspraak van de buurt ben ik wel benaderd door een plaatselijke huisarts. Deze kwam met een onderzoek waaruit zou blijken dat in de buurt van windmolens bij koeien meer dan normaal kalveren met afwijkingen werden geboren. Aangezien ik paarden fok vond ze dat ik dit moest weten.
Ik heb het voor kennisgeving aangenomen, maar dat lijkt mij allemaal wat ver gaan.
Ik heb helaas geen link o.i.d. naar het betreffende onderzoek.
bettyvn schreef:windmolens op ongeveer 2 km afstand, ik weet niet wat je nabij vind? 1 van mijn paarden vind het een beetje spannend om er alleen onder te rijden, maar de rest geeft er niets om. hebben er verder ook geen last van.
Vlinder_30 schreef:bettyvn schreef:windmolens op ongeveer 2 km afstand, ik weet niet wat je nabij vind? 1 van mijn paarden vind het een beetje spannend om er alleen onder te rijden, maar de rest geeft er niets om. hebben er verder ook geen last van.
Je hoort veel over mensen die er direct nabij wonen (< 500 m) maar ik ben ook zeker benieuwd hoe bewoners dit ervaren wanneer je verder weg woont bijv 1 A 2 kilometer.
Kan mij voorstellen dat paarden gevoelig zijn en beter horen dan wij. Hoeveel last zullen zij dan hebben vd lage tonen waar zoveel om te doen is.
Vlinder_30 schreef:Je hoort veel over mensen die er direct nabij wonen (< 500 m) maar ik ben ook zeker benieuwd hoe bewoners dit ervaren wanneer je verder weg woont bijv 1 A 2 kilometer.

Je zal ze op deze afstand nooit horen. En ik vind het wel mooi, de rode knipperlichtjes in de verte 's avonds. Vlinder_30 schreef:FleurSandro schreef:Mijn paard stond in de polder waar veel windmolens stonden, ook op het terrein zelf. Ik heb er nooit wat van gemerkt en mijn paard ook niet. Er is alleen 1x een blok ijs van de wieken van de windmolen afgevlogen, dwars door het dak van de binnenbak en op iemands auto, dat was iets minder
Ooh jak, dat is wel vervelend! Dat wil je niet op je dak krijgen nee. Maar ik mag dan aannemen dat die molen vrij dicht op het dak stond? Of vliegen die brokken ijs zo ver weg?
Misschien handig dat ze de molens uit zetten als er ijs op ligt om dit te voorkomen... Techniek is tegenwoordig al vrij goed ontwikkeld zou je zeggen.
Vlinder_30 schreef:Ik had verwacht veel meer reacties te lezen met klachten zoals geluidsoverlast of andere vormen van overlast. Wel fijn om ook positieve verhalen te lezen.
Ik ben benieuwd of er nog onderzoek gaat komen naar bijvoorbeeld misvormingen bij veehouders. Dat zou wel interessant zijn.