Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
pillow schreef:Leuk idee. Wil je vanuit Nederland starten? Is wel 3000 km of zo. Ik zou het in maart en april doen, want in juli en augustus is het veel te warm. Bovendien is de natuur dan ook verdord en lang niet zo mooi als in het voorjaar. Een vriendin van mij heeft het 6 jaar geleden te voet gedaan. Ze is in Limburg gestart en 2 maanden onderweg geweest. Verdiep je er wel goed in over waar je met een paard kunt overnachten. Te voet valt het al niet mee, maar dan kun je nog wel in een kerk of bij een particulier terecht. Met een paard lukt dat niet. Ook zijn niet alle trajecten geschikt voor een paard, stenen of te steil en smal.
Het was overigens wel zo dat je niet meer met paard in de stad welkom was. Lijkt me nuttig om te weten hoe dat tegenwoordig is.
ik wil zelf ooit een keer de Camino del Cid rijden in Spanje. Paar jaar geleden met stage al een klein stukje gedaan en ik vond het geweldig 

Asik schreef:Beste allen, nee we hoeven het wiel niet opnieuw uit te vinden. Kennissen van mij zijn ook te paard geweest. Inderdaad moeilijk met overnachtingsplekken en 's ochtends waren af en toe hun paarden zelf al op pad gegaan!
Maar zover het kan mag van mij in de natuur bivakkeren, tentje mee. Eventueel een bezemwagen voor "just in case" als iemand dat leuk vindt natuurlijk om die te rijden. Die persoon/personen zouden ook al ergens "kamp" kunnen opslaan. Ja ook ik moet natuurlijk e.e.a. regelen, werk/vakantie etc. Maar de uitdaging is wel heel erg groot. Zoals ik voorheen benoemde, het hoeft niet perse Santiago te zijn. Er zijn prachtige andere paden dus alle tips/ideeën zijn welkom! En misschien is het juist leuk een minder toeristisch/druk pad te begaan!
Groetjes!
Misschien tot ziens!
Niks mis met een bezemwagen en ik ben ook niet van het slag dat dat "nep" vind. Ik ben voor praktisch en dat kent vele vormen.Whizz schreef:Wat een superleuk idee! Ik ben helaas toos paardloos dus ik kan niet mee. Ik ben wel geinteresserd in trektochten en ik heb een tijdje het long riders guild gevolgd, dat vond ik zo luek om te lezen en mee te genieten! Ik ga dit topic ook volgen,
nine1987 schreef:Wat een nare reactie.. Wellicht heeft TS een zeer persoonlijke reden o mde camino te willen rijden en dan noem jij 't een uitgekauwde route.. Moet dat nou zo?
TS, mij lijkt het ook ontzettend mooi om dit eens te doen.. Maar ondanks dat ik veel buiten rijd met mijn paarden, heb ik geen enkele ervaring met trektochten, dus ik vind voor mij persoonlijk de uitdaging nog te groot..
Maar ik volg je avontuur graag..
Oakland1990 schreef:Waar kan je dan die uitgekauwde meerdaagse trektochten boeken? Ik zoek me suf en vind ze nergens. Wil graag ergens vanaf de Belgische Ardennen vertrekken, en vanaf daar tot SdC. Liefst in de late zomer of vroege herfst.
ikke schreef:nine1987 schreef:Wat een nare reactie.. Wellicht heeft TS een zeer persoonlijke reden o mde camino te willen rijden en dan noem jij 't een uitgekauwde route.. Moet dat nou zo?
TS, mij lijkt het ook ontzettend mooi om dit eens te doen.. Maar ondanks dat ik veel buiten rijd met mijn paarden, heb ik geen enkele ervaring met trektochten, dus ik vind voor mij persoonlijk de uitdaging nog te groot..
Maar ik volg je avontuur graag..
Nee; ik heb het over trektochten in z'n algemeenheid. Wanneer jij een georganiseerde trektocht boekt, is alles al 100 keer uitgekauwd, gedaan en meegemaakt. Dat is gewoon een meerdaagse buitenrit.
Daar is op zich niks mis mee maar het is echt iets anders dan een reis die je vanaf scratch helemaal zelf opbouwt.
En nee, naar Santiago rijden is geen meerdaagse buitenrit want zelfs de route is constant aan wijzigingen onderhevig en zal je dus voor verrassingen stellen.
Daarnaast, wanneer je een beetje tussen de regels door leest, wil TS een reis vanaf scratch opbouwen; niet per se naar Santiago reizen al snap ik heel goed dat dat iemands wens kan zijn.
Heb je de kans, ga dan ook vooral naar Santiago want meestal krijg je zo'n kans maar een keer in je leven. Het is ook een andere tak van sport dan een week (of twee) gewoon door geplaveid NL reizen, al zijn dergelijke reisjes wel een goede voorbereiding en ook leuk. Been there, done that, got several T-shirts, but more to go.......