Buitenrijden in Zevenaar

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hennos

Buitenrijden in Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 11:54

Sindskort sta ik met mijn paarden in Zevenaar aan de Babberichseweg.
Ik ken de omgeving niet, weten hier mensen waar je leuk kan buiten rijden en of er evt een leuke plas is waar je kan zwemmen met het paard?
Of als iemand zin heeft om af en toe samen met mij een buiten rit wil rijden zal ook fijn zijn. :)

Wodamen

Re: Buitenrijden in Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:06

Ik sta in Didam. Wij wandelen en rijden buiten bij de Nevelhorst. Klein bosje en waterplas. Maar is vanaf de babberichseweg wel een stukje weg. Als je met de trailer weg kan lekker naar Montferland gaan

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 12:07

Ik heb helaas geen trailer. Ik heb wel mijn BE en een geschikte auto maar elke keer een trailer huren word wel duur.

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:13

Denk dat je dan wel aangewezen bent om door de binnenlanden te rijden. Er zit wel een plas in de buurt daar maar is van de visereniging. Denk dat je daar niet mag komen met paard. Aan de andere kant van Oud Zevenaar zit nog een plasje als ik op Google Maps kijk. Je hebt ook de Bijland nog maar is ook een stukje verder weg

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 14:48

Hennos schreef:
Sindskort sta ik met mijn paarden in Zevenaar aan de Babberichseweg.
Ik ken de omgeving niet, weten hier mensen waar je leuk kan buiten rijden en of er evt een leuke plas is waar je kan zwemmen met het paard?
Of als iemand zin heeft om af en toe samen met mij een buiten rit wil rijden zal ook fijn zijn. :)

Bij Rijnstrangen is een ruiter-en mennetwerk met ook een speciale doorwaadplaats aangelegd.
Op de routeplanner staat aangegeven waar je hem kunt vinden.
https://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.p ... =892#stap4
Het genoemde netwerk sluit ook aan op de routestructuur van het Bergherbos van Natuur.Monumenten in Montferland. Voor het Nat.Mon. gebied geldt 'n vergunningplicht.

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 22:11

Top dank je ga ik mij daar even in verdiepen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:37

Daar heb je de Breuly zitten. Een recreatieplas. Zitten vaak mensen. Destijds heb ik het niet aangedurft om erin te gaan omdat paard nog wel ns in water poept. Je kunt vanaf de dijk de uiterwaarden in. Stelt niet veel voor. Als je de weg paralel aan het spoor volgt dan kom je bij een klein bosje. Met de trailer (die heb je niet) 10min rijden zit je in montferlandse bos daar kun je daaaagen rijden.

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 23:14

Ik heb 1 jong paard van 2 jaar die gek is op water, dus met haar kan ik wel naar de recreatieplas wandelen. Kijken hoe zei dat vind. Ik ga wel sparen voor een trailer is toch wel makkelijker. Maar voorlopig dus nog even met het kleine bosje doen met mijn andere paard.