Wedstrijd rijden met een Maxflex Model “Carlos Carneiro pt”

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Smiley1982

Wedstrijd rijden met een Maxflex Model “Carlos Carneiro pt”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 15:18

Ik ben met het KNHS in discussie over mijn zadel, wil graag gaan starten en aan het KNHS gevraagd of dit mogelijk is met mijn zadel dit voor de zekerheid omdat ik vierkanten zweetbladen heb.
Afbeelding

Nu geven ze aan dat mijn zadel valt onder western en dus niet akkoord is.

Is hier iemand met dezelfde ervaring of iemand die toevallig wedstrijden rijd met een soortgelijk zadel.

Ben benieuwd.

Daphneeeej

Re: Wedstrijd rijden met een Maxflex Model “Carlos Carneiro pt”

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:23

Eens informeren bij pura nobleza wat hun ervaringen zijn? Die hebben ook dit soort type zadels voor hun klanten waar ook wedstrijden volgensmij mee gereden mogen worden.

Smiley1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 15:32

@Daphneeeej thanks voor de tip dat is een goed idee

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:07

Behalve dat ik het een super gaaf zadel vind, heb ik er niets zinnigs over te zeggen!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:10

Smiley1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 16:12

Kijk met dit soort informatie kan ik in ieder geval weer naar het KNHS !

btw wel hele mooie zadels !

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:17

Ik snap trouwens ook niet in Welk universum dat MaxFlex zadel op een western-zadel lijkt.
Er staat in de regels dat een western-zadel niet is toegestaan maar een engels zadel(of daar op lijkend) wel. lijkt me toch duidelijk....

Een western-zadel heeft zéér korte(danwel niet bestaande) zweetbladen. Deze juist lange...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:19

Volgens mij rijdt EdkindEnzo hier op bokt met een soortgelijk zadel, misschien kun je bij haar eens polsen?

Edit: Zij start onder andere de online wedstrijden van de KNHS.

Smiley1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 17:17

Dit kreeg ik als commentaar met deze foto en daarbij vermeld dat het ging om een Maxflex model Carlos carneiro:
Zoals in de dressuurreglement staat beschreven: Het paard dient te zijn opgetoomd met een goed passend en in behoorlijke staat van onderhoud verkerend Engels, of hierop lijkend, (dressuur)zadel incl. dekje / chabrak, hoofdstel en bit. Het rijden met een westernzadel is niet toegestaan. Het zadel moet voorzien zijn van ruime beugels.
Als we jouw zadel zo beoordelen, heeft hij niet de gevraagde Engelse stijl. En zal die niet toegestaan zijn. We kunnen op de foto niet het gehele zadel zien, mocht je foto’s hebben met het gehele zadel zouden we hem beter kunnen beoordelen.

Ik zeg kort door de bocht verhaal ;)Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:00

Als je er gewone beugels aan hangt en die versierselen er af kunnen zal het al wel iets schelen. Dan valt het toch minder op dat je iets heel aparts hebt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:06

Maxflec is juist enorm traditioneel opgebouwd met typisch engelse geinspireerde boom, maar dan erg flexibel.
Alleen het blad is in jouw geval ontypisch maar je kunt er gewoon niet anders in zitten dan in een Engels zadel dus ik denk dat het misschien aan de foto icm de beugels ligt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:10

pol013 schreef:
Als je er gewone beugels aan hangt en die versierselen er af kunnen zal het al wel iets schelen. Dan valt het toch minder op dat je iets heel aparts hebt.

Ik was eigenlijk hetzelfde aan het denken toen ik de foto's zag.
Haal de "tierlantijntjes" er eens af. Zo ver dat mogelijk is, dat frutseltje aan de achterkant van het zadel bv aan de "basis" van je lepel.. En hang er gewone beugels aan. Hoewel ik denk dat dat frutseltje wel eens de grootste "boosdoener" kan zijn. Ik vind het zadel zoals het op de foto staat heel erg mooi. Maar ik vermoed dat die "apartheid" wel een groot deel van de reden is waarom KNHS het niet "engels genoeg" vindt. :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:45

Romy Huisman rijdt ook knhs en heeft ook een soortgelijk zadel, maar heeft idd ook met concoursen haar zadel zo rustig mogelijk.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:23

ben benieuwd of je er ooit jurycommentaar op gehad had als je gewoon je startkaart had aangevraagd en was gaan starten..

Idd wat hier boven al gemeld wordt.. tierelantijntjes er af, normale beugels er aan en je hebt al een heel ander beeld..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:27

Ik zou er inderdaad even gewone beugels aan hangen en ‘m er zo gewoon mogelijk uit laten zien en dan opnieuw een foto sturen.
Dit is een gewoon Engels opgebouwd zadel, van Zaldi heb je ook zulk soort zadels en daar mag gewoon mee gestart worden.

Smiley1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 14:11

Ja gewone beugels is absoluut een idee! De riempjes aan de achterkant kunnen er ook gewoon vanaf dus dat is geen probleem. Had daar nog niet bij stil gestaan.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:25

Vriendin van mij start met een Zaldi country zadel (alta escuela)! Vergelijkbaar met jou zadel maar wel zonder de vierkante zweetbladen. Ook wél een traditioneel zadel dus. ((Niet de nieuwe dressuur zadels van Zaldi))
Voor wedstrijden heeft ze één zonder knop vooraan en gewone beugels inderdaad.

Kan je nergens een beschrijving vinden online van jou zadel waarbij vermeld staat dat het een dressuur gerelateerd zadel is? Is misschien extra overtuiging.

Smiley1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 16:17

Inmiddels bericht KNHS dat het zweetblad te vierkant is... wellicht gewoon de stoute schoenen aantrekken en starten net zo lang totdat een jury er iets van zegt....
Aan de ene kant denk ik had ik het maar niet netjes van te voren gevraagd..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:36

Ja zou het gewoon doen, ik ken iemand die met zo’n soort Zaldi rijdt en die start er ook gewoon mee, ook in hogere klassen.