Ik heb in september vorig jaar een nieuwe pony gekocht. Een barock pinto x haflinger ruin van 11 jaar. Hij was net 2 maand onder het zadel en had daarvoor voor de kar gestaan. Op het eerste gezicht leek er niks mis. Hij was zeer braaf onder zadel, had verder geen gebreken. Een week of 2 na de aankoop begon het tog wel op te vallen dat hij erg makkelijk schrok, bijvoorbeeld van je hand opsteken, hem op de schouder kloppen en andere relatief simpele dingen. Na het schrikken is hij de rest van de dag niet echt meer 'rustig' en wilt hij het liefst niks meer met me te maken hebben. Als ik met een longeer of rijzweep aankom zakt hij zowat door de benen van angst
, en dat is alleen al bij het ZIEN van de zweep. Ook omheining palen zijn niet zijn beste vriend. Onder het zadel is het nu l één keer fout gegaan en dat was met het (onschuldig) springen. Hij tikte een balkje eraf en ging er daarna op volle snelheid vandoor uit schrik. Maar dat heeft waarschijnlijk te maken met dat hij nog veel moet leren.Ik heb zelf enige ervaring met schrikachtige paarden maar nog niet zoals dit. Ik zou graag mensen hun eigen ervaringen en mening hierover willen horen.