Welke schoen met stalen neus

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Welke schoen met stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 13:29

Welke schoen met stalen neus is fijn?

* Voor werk op stal etc. (niet om te rijden)
* Laag model
* Niet te duur

Ik denk dat ik toch moet passen in een winkel, maar dan heb ik vast een idee :D

Tilmar

Re: Welke schoen met stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 13:31

In ieder geval niet te klein kopen... oef dat doet zeer!
Geen idee wat het beste merk is.

Dat je tenen afgesneden worden als er een paard op gaat staan is gelukkig niet waar, heb ik een keer een mythbuster aflevering over gezien.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 13:34

Ik heb diverse versies Bata gehad en dat bevalt goed. De Boerenbond/Welkoop heeft ook goede, betaalbare schoenen die aan S3-specificaties voldoen.
Mountain horse heeft ook versies jodphers die voldoen aan de eisen met stalen neus.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 14:17

Ik heb die van Epplejeck en die zitten best fijn gezien de prijs. Ik kan er ook gewoon goed op lopen.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 14:55

Ik heb dames model safetyjoggers. Zoals deze;
https://proforto.nl/safety-jogger-bestl ... 9gQAvD_BwE

Kan je bij de meeste bouw winkels wel vinden waar ze ook schoenen hebben. Ik zweer erbij, loop er nu 2 jaar mee, niet voor stal werk, maar wel veel lopen/staan/doen.

Zijn ook redelijk betaalbaar maar weet niet of ze te hoog voor je zijn. Misschien zijn er ook lagere modellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:35

Ik heb laatst deze deze bij de Welkoop gekocht, maar daar ben ik toch niet zo tevreden over. Ze zijn heel plat, hebben een hele dunne zool en zijn (ook voor mijn smalle voeten) erg smal. Wel lekker licht. Misschien helpt het als ik er een steunzooltje in zou doen, maar als je hele dagen moet lopen, dan zou ik iets kopen met een dikkere zool dan deze.

Hiervoor had ik werkschoenen van Maddog. Lomp, maar liepen wel erg fijn en toch 10 jaar intensief kunnen gebruiken! Ik hoor dat mijn collega's ook erg lekker lopen op die gymp-achtige werkschoenen van de Welkoop.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:58

Lar1ssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:57

Ik heb een hoog model safety joggers gekocht bij Scapino voor 55 euro. Lekker licht, veilig en fijn om of te lopen. Ze hebben ook een laag model

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:17

Ik heb een paar van wish, zitten heerlijk. Ik heb ook wat van een normale winkel in een All Stars model. Kan ik uren op lopen en ik heb moeilijke voeten.

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 00:17

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 00:28

Ik heb hier bij een agrarische winkel een soort dames kistjes gekocht met stalen neus. Wel hoog, maar ik heb veters aan einde aan knoopje, dus zitten vrij los en stap zo in en uit.

Had hiervoor altijd ariat's zonder stalen neus, maar reed daar verder niet mee. Gingen nog geen jaar mee. ( de h2o Telluride) Zaten vooral in het begin lekker en daarna minder.

Deze kistjes achtige hebben maar 1 nadeel; er blijft onwijs veel zooi in de zool zitten, dus als ik een keer door loop binnen, is alles een groot spoor zooi.
En ze zijn wel uitgelopen. Maar kleiner was niet fijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 01:56

Ik heb deze: https://tooltopper.nl/index.php?route=p ... gJY5PD_BwE
Ik heb ze wel ergens anders gekocht, daar waren ze in kleinere maten beschikbaar en ook goedkoper. Maar kan die webshop zo even niet vinden.

Heerlijke schoenen, niet te duur, je schiet ze makkelijk aan, ze lopen fijn en zijn dan ook nog eens veilig. :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 02:44

Puma werk/veiligheidsschoenen of Ariats.
De enige waar ik als rugpatient ook hele dagen op kan lopen zonder pijnlijke voeten te krijgen!